سنندج- نخستین اقامتگاه بوم گردی کردستان با عنوان تیشک در روستای نمونه گردشگری دولاب از توابع شهرستان سنندج باحضور جمعی از مدیران اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افتتاح شد.

نخستین اقامتگاه بوم گردی کردستان در روستای دولاب سنندج افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین، رئیس گروه توسعه گردشگری و بازاریابی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان در افتتاحیه این اقامتگاه گفت: روستای دولاب از مقاصد جدید گردشگری در استان است که ظرفیت های گردشگرپذیر بودن را دارد و یکی از ویژگی های مطلوب آن هم نزدیکی به مرکز استان است.

آوات مکاری  عنوان کرد:  روستاهای شاخص و گردشگر پذیر در استان ما به ویژه روستاهای واقع در منطقه هورامان به دلیل بافت معماری و نیز فرهنگ های خاص موجود دراین دیار سالانه پذیرای گردشگران زیادی هستند.

وی بیان کرد: توسعه گردشگری شهری مستلزم سرمایه گذاری بخش دولتی و ایجاد زیرساخت های فراوانی است ولی در توسعه گردشگری روستایی مهمترین مبحث مشارکت و همت مردم منطقه است.

رئیس گروه توسعه گردشگری و بازاریابی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان با اشاره  به اینکه با کمترین هزینه در حوزه گردشگری می توان شغل ایجاد کرد، گفت: در شرایط کنونی اقتصادی که وضعیت مطلوبی ندارد و هم چنین در راستای ممانعت از مهاجرت روستاییان به شهرها، مهمترین اقدام توسعه گردشگری روستایی است.

مکاری از حمایت های دولت برای توسعه بوم گردی در استان کردستان خبر داد و بیان کرد: توسعه بوم گردی بر اساس حفاظت از محیط زیست و نیز معرفی جاذبه های فرهنگی بکر در این مناطق انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه تسهیلات بانکی هم در اختیار افرادی که تمایل به سرمایه گذاری وفعالیت در حوزه گردشگری دارند، قرار می گیرد، عنوان کرد: علاقه مندان می توانند تا سقف ۲ میلیارد ریال وام دریافت کنند.

وی از ایجاد سازوکارهای کاربردی برای اعطای پروانه بهره برداری به خانه های بوم گردی در کردستان خبر داد و گفت: متقاضی ایجاد و احداث اقامتگاه بومگردی باید از لحاظ زیست محیطی و فرهنگی دارای سابقه و برنامه ریزی فعالیت باشد.

مکاری بر لزوم حفظ بافت تاریخی روستاهای منطقه هورامان تاکید کرد و افزود: از ظرفیت های بوم گردی برای توسعه گردشگری روستایی و نیز کمک به تسریع در ثبت جهانی هورامان استفاده خواهیم کرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.