۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷
کد خبر: 579223

مطالعات نشان می‌دهد که آقایان در برابر عفونت‌های تنفسی آسیب پذیرتر از خانم‌ها هستند؛ علت این تفاوت نیز به هورمون‌های جنسی مربوط می‌شود.

آقایان در برابر «آنفلوانزا» آسیب پذیرترند!

قدس آنلاین- مطالعات نشان می‌دهد که آقایان در برابر عفونت‌های تنفسی آسیب پذیرتر از خانم‌ها هستند؛ علت این تفاوت نیز به هورمون‌های جنسی مربوط می‌شود.

گرچه شاید علائم آنفلوانزا در مردان کمی اغراق‌آمیز به نظر برسد اما پژوهش منتشر شده در نشریه برتیش مدیکال حاکی از آن است که مردان سیستم ایمنی ضعیف تری نسبت به ویروس‌های عامل بیماری‌های تنفسی دارند که احتمال مرگ و میر در آن‌ها را نیز افزایش می‌دهد.

بررسی روی موش‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد که هورمون‌های جنسی در این آسیب پذیری تأثیر دارند. سطح بالای تستوسترون در آقایان موجب می‌شود که آن‌ها برای مقابله با ویروس‌های آنفلوانزا مشکل داشته باشند در حالی که سطح بالای استروژن در خانم‌ها به آن‌ها کمک می‌کند تا سریع‌تر با ویروس مقابله کنند. هورمون جنسی تستوسترون واکنش ایمنی بدن را کاهش داده و در نتیجه تولید آنتی کورها نیز کمتر می‌شود.

پیش از این نیز بررسی‌های گوناگون از جمله مطالعه‌ای در هنگ کنگ بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ احتمال بستری در بیمارستان به دلیل آنفلوانزا در مردان را، بیشتر از زنان نشان می‌داد. دانشمندان آمریکایی نیز تأیید کردند که در فاصله ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۷، آمار فوت مردان به دلیل این بیماری بیشتر از خانم‌ها بوده است.

منبع:www.Le Figaro.fr

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.