گیلان-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان، از آغاز عملیات اجرایی طرح تامین آب شرب منطقه سراوان از توابع بخش سنگر شهرستان رشت خبر داد و گفت: فاز نخست طرح مذکور تا پایان سال جاری به اتمام می رسد.

اتمام فاز نخست طرح تامین آب شرب روستای سراوان تا پایان سال

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان، محبعلی رنج ور ، از آغاز عملیات اجرایی طرح تامین آب شرب منطقه سراوان از توابع بخش سنگر شهرستان رشت خبر داد و اظهار کرد: این پروژه در فاز نخست با هدف تامین آب شرب سه روستای شهید جهانی، گذر خان عمو و شهید بهشتی منطقه سراوان اجرایی خواهد شد که سالیان متمادی از نبود آب شرب سالم رنج می برند.

وی با اشاره به اجرای ۱۱.۴ کیلومتر لوله گذاری و تجهیز یک ایستگاه پمپاژ از چاه فلمن آب شهری در منطقه امامزاده هاشم با اعتباری معادل ۲ میلیارد تومان، افزود: فاز نخست طرح مذکور تا پایان سال جاری به اتمام می رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گیلان، با بیان اینکه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار روستایی سراوان از آب آشامیدنی با کیفیت برخوردار خواهند شد، عنوان کرد: همچنین طرح ارتقای کیفیت آب آشامیدنی ۸۰۰ خانوار روستای سراوان در دست اجراست.

این مقام مسئول، از نصب یک عدد شیر تخلیه ۷۵ میلی متری در محدوده بازارچه ی این روستا خبر داد و خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰ میلیون ریال برای نصب این شیر تخلیه هزینه شد.

رنج ور در ادامه، به شستشوی مخازن ذخیره آب شرب روستای کتشال بالای بخش مرکزی شهرستان لاهیجان با استفاده از مواد گندزدا اشاره کرد و گفت: به منظور تامین پایدار و مناسب کیفیت آب آشامیدنی این روستا ۲ مخزن ذخیره و تعدیل فشار شستشو شد.

وی با بیان اینکه مخازن مذکور ۱۱۰ مترمکعب حجم دارند و از نوع زمینی هستند، عنوان کرد: روستای کتشال بالا دارای ۱۴۰ مشترک است.

مدیرعامل آبفار گیلان، مشترکان روستایی آب شرب شهرستان لاهیجان را بیش از ۲۵ هزار دانست و یادآور شد: ذخیره سازی و تعدیل فشار آب آشامیدنی این مشترکان توسط ۳۶ مخزن زمینی و ۱۶ مخزن هوایی در حال انجام بوده که حجم آن در مجموع ۱۶ هزار و ۱۱۰ مترمکعب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.