گناباد-همایش ازدواج بهنگام، آگاهانه و پایدار با حضور معاون رئیس جمهور در گناباد برگزار شد .

همایش ازدواج به هنگام  آگاهانه و پایدار در گناباد برگزارشد

به گزارش قدس آنلاین، معاون رئیس جمهور شنبه شب در همایش ازدواج بهنگام، آگاهانه وپایدار که در سالن همایش های علامه بهلول دانشگاه آزاد اسلامی گناباد برگزار شد گفت: یکی از راهبرد های جدی دولت توجه به اشتغال بانوان است و در این زمینه باید از تمامی توانمندی های دستگاه های مختلف استفاده شود.

وی افزود: طی چند سال گذشته میزان جوانان تحصیل کرده بیکار در کشور افزایش یافته و زمینه فعالیت آنها در رشته های تخصصی وجود ندارد و از سوی دیگر میزان بیکاری خانم های تحصیل کرده نسبت به آقایان افزایش یافته است.

معصومه ابتکار گفت: طرح تاب آوری اجتماعی در دولت یازدهم در تعدادی از شهرستانهای کشور اجرا شد و در دولت دوازدهم در بقیه مناطق و استانها نیز اجرا می شود.

وی افزود: در اجرای این طرح با استفاده از ظرفیتهای بخشهای دولتی و غیر دولتی و سازمانهای مردم نهاد و برگزاری همایشهای مختلف، نقاط ضعف و بستر ساز آسیبهای اجتماعی شامل اعتیاد، بیکاری و امثال آن به صورت علمی شناسایی شده و با استفاده از نقطه نظرات صاحب نظران و تجارب دیگر افراد، راهکارهای رفع آنها ارائه می شود.

ابتکار، افزایش توانمندی های افراد برای اشتغال و کارآفرینی در بخشهای مختلف و ظرفیتهای دانش آموختگان دانشگاهی و زنان از جمله زنان سرپرست خانوار را از رویکردهای مهم دولت دوازدهم ذکر کردو گفت: در بودجه سالجاری ۲۰۰ میلیارد ریال از محل ماده ۸۰ برنامه توسعه برای اشتغال و کارآفرینی زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده که تاکنون اختصاص نیافته است.

ابتکار افزود: کارگروه ملی زنان سرپرست خانوار با هدف برنامه ریزی و سیاست گذاری مسائل مربوط به این قشر توسط معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و با مشارکت دستگاههای اجرایی ذیربط آذر ماه جاری تشکیل شد.

وی همکاری و تشریک مساعی بخشهای دولتی و سازمان های مردم نهاد، بازشناسی و اقدام در جهت رفع کاستی ها در سیاست ها و برنامه های موجود دستگاههای اجرایی و افزایش توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را از جمله اهداف تشکیل این کارگروه برشمرد.

وی اظهار کرد: لایحه پیشگیری از خشونت علیه زنان به عنوان یکی از لوایح مهم در دستور کار قرار دارد و در نشست های متعدد با همکاری قوه قضائیه مراحل نهایی خود را طی می کند و آماده ارسال به دولت و مجلس است.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در زنان تحصیل کرده دانشگاهی به مراتب بیشتر از مردان است، خواستار استفاده از توان آنان و توجه بیشتر مسئولان و دست اندرکاران به اشتغال بانوان دانش آموخته شد.

وی بهره گیری از قابلیتهای فناوری های نوین، شرکتهای دانش بنیان، تجارت الکترونیک و توجه به ظرفیتهای گردشگری مذهبی، فرهنگی، کشاورزی و صنایع دستی را ضرورت توسعه اشتغال پایدار در جامعه دانست.

وی ابراز کرد: خوشبختانه شاهد فعالیت های شرکت های دانش بنیان در روستاها هستیم که با ظرفیت این شرکت ها می توان از روش های نوین تجارت الکترونیکی برای تبلیغ و فروش محصولات روستایی استفاده کرد.

معاون رئیس جمهور گفت: یکی از رویکردهای ما در حوزه توانمند سازی بانوان روستایی توجه به حوزه گردشگری است که اعتبارات و بسته های حمایتی خوبی در این حوزه ارائه خواهد شد.

محمد علی نبی پور فرماندار گناباد نیز با اشاره به فعالیت موثر زنان این شهرستان در زمینه های سیاسی و اجتماعی گفت: باید با اختصاص اعتبار بیشتر از جمله در زمینه های اقتصادی بانوان را به حضور در این عرصه تعداد بانوان بیکار تحصیل کرده افزایش یافته است. این همایش توسط آموزش و پرورش گناباد با همکاری دانشگاههای  علوم پزشکی و ازاد اسلامی  برگزار گریده است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.