سردار سدهی گفت: نیروی دریایی ارتش توانایی این را دارد که در صورت تامین بودجه ناوهایی از نوع هواپیمابر و ناوهایی با طول ۲۰۰ متر بسازد.

نیرویی دریایی ارتش توانایی ساخت ناوهای هواپیمابر ۲۰۰ متری را دارد

به گزارش قدس آنلاین، سردار سدهی رییس دفتر ارتباطات فرماندهی کل قوا در مراسم رونمایی از ۵ عنوان کتاب نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی ارتش گام‌های موثری در راستای تالیف کتاب برداشته است.

وی افزود: یکی از کتبی که امروز رونمایی می‌شود به مقوله راهبردی بودن نیروی دریایی می‌پردازد و این کتاب باید به عنوان مرجع آموزشی مورد توجه قرار گیرد. از جمله مطالبی که در این کتاب مورد توجه است فرق بین نیروی دریایی راهبردی با نیروی دریایی غیر راهبردی و راههای دستیابی به یک نیروی دریایی راهبردی است.

رییس دفتر ارتباطات فرماندهی کل قوا ادامه داد: با توجه به این امر موضوع برگزاری همایشی با موضوع نیروی دریایی راهبردی از منظر فرمانده معظم کل قوا در هیئت رئیسه ارتش به تصویب رسید که نتیجه آن تالیف این کتاب مفید شد.

سردار سدهی گفت: نیروی دریایی راهبردی نیرویی است که از منافع حساس و  حیاتی کشور در عرصه دریا دفاع می‌کند و بر این مبنا اقدامات تاکتیکی نیروی دریایی در ابعاد بین‌المللی تاثیرگذار است و حضور نیروی دریایی فقط محصور به آبهای ساحلی کشور نمی‌شود. همچنین نیروی دریایی راهبردی در ابعاد منطقه‌ای و بین‌المللی دارای کارویژه‌های انتظامی و مردم‌یاری نیز می‌باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به انتشار به سوی قله‌ها که مرتبط با حوزه جهاد خودکفایی نیروی دریایی است گفت: بحث تشکیل جهاد خودکفایی اولین بار در سال ۵۸ با تدبیر رهبر معظم انقلاب در نیروی هوایی ایجاد شد و پس از آن به سایر نیروهای مسلح تسری پیدا کرد.

رییس دفتر ارتباطات فرماندهی کل قوا  با اشاره به توان ساخت ناوشکن در نیروی دریایی ارتش گفت: زمانی که ناوشکن جماران ساخته شد دشمنان مدعی بودند این ناوشکن قادر به حرکت و انجام ماموریت نیست و اصولا ایران توان ساخت چنین شناوری را ندارد. در ساخت این ناوشکن به دستگاههای برشی نیاز بود که تنها در اختیار چند کشور محدود در جهان بود اما در کشور ما یک فرد غیرنظامی داوطلب انجام این کار شد و این کار را به سرانجام رساند.

سردار سدهی تاکید کرد: در صورتی که بودجه مورد نیاز نیروی دریایی تامین شود این توان وجود دارد که حتی ناوهای هواپیمابر و ناوهایی با طول ۲۰۰ متر نیز در نیروی دریایی ارتش ساخته شود.

وی با اشاره به زحمات فراوان دریادار سیاری فرمانده پیشین نیروی دریایی ارتش در ساخت ناوشکن جماران گفت: ایشان در مسیر رسیدگی به ساخت این ناوشکن حتی دو بار با سانحه تصادف شدید روبرو شده و خودروی ایشان واژگون شد اما دست از تلاش برای ساخت این ناوشکن برنداشتند.

رییس دفتر ارتباطات فرماندهی کل قوا در پایان خاطر نشان کرد: دستیابی به جایگاه امروزی نیروی دریایی دستاوردی بسیار بزرگ است زیرا پیش از انقلاب تمام امور نظامی ما در اختیار مستشاران آمریکایی بود و حتی آنها در همین هوانیروز ارتش اجازه تعویض روغن موتور هلی‌کوپتر را به ما نمی‌دادند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.