طبق فراخوان اعلامشده برای سیوششمین جشنواره فیلم فجر امسال، ۲۲ فیلم در این جشنواره با یکدیگر به رقابت میپردازند. درحالیکه کمتر از دوماه تا آغاز این رقابت بزرگ سینمایی زمان باقی است، فیلمسازان درحال آماده کردن آثار خود برای ارائه به جشنواره هستند.

همه چشم‌ها به هیئت انتخاب دوخته شده است

قدس آنلاین- با پایان یافتن مهلت حضور فیلمها در سیوششمین جشنواره فیلم فجر، درمجموع ۱۳۷ اثر فرم تقاضا را تحویل دبیرخانه دادند. آثار ارائهشده به جشنواره فیلم فجر شامل ۴۳ فیلم مستند و ۹۴ فیلم سینمایی است. بازبینی فیلمها توسط هیئت انتخاب تا پایان آذرماه ادامه دارد و آثار راهیافته به بخش مسابقه، هفته اول دیماه اعلام میشود. محمود اربابی، احمد امینی، مجید رضابالا، پوران درخشنده، سیدجمال ساداتیان، حسین کرمی و محمدهادی کریمی بهعنوان اعضای هیئت انتخاب، آثار بخش سودای سیمرغ جشنواره سیوششم فیلم فجر را انتخاب خواهند کرد.

در این گزارش، نگاهی اجمالی به فیلمهایی که آمادگی حضور در سیوششمین جشنواره فیلم فجر را دارند خواهیم داشت.

از «لسآنجلس - تهران» تا «چهارراه استانبول»

فیلم‌های ژانر اجتماعی مثل جشنواره‌های سال‌های اخیر بیشترین تعداد را در فیلم‌هایی دارند که متقاضی شرکت در جشنواره‌اند.

فیلم «مغزهای کوچک زنگزده» ساخته هومن سیدی و با بازی نوید محمدزاده و فرهاد اصلانی، آخرین مراحل فنی را سپری می‌کند و احتمالاً در جشنواره امسال حضور خواهد داشت. فیلم سینمایی «لسآنجلس - تهران» با پایان مراحل فنی متقاضی حضور در جشنواره امسال است. پرویز پرستویی، مهناز افشار و ماهایا پطروسیان بازیگران این فیلم سینمایی هستند. «چهارراه استانبول» به تهیهکنندگی و کارگردانی مصطفی کیایی درصورت پایان یافتن مراحل فنی فیلم، اولین نمایش خود را در سیوششمین جشنواره فیلم فجر تجربه خواهد کرد. این فیلم نگاهی به اتفاقات حادثه پلاسکو دارد و بهرام رادان، محسن کیایی، سحر دولتشاهی و مهدی پاکدل از بازیگران این فیلم هستند. «خوک» به کارگردانی مانی حقیقی و با بازی لیلا حاتمی، دیگر فیلم متقاضی حضور در جشنواره است.

مراحل فنی فیلم سینمایی «آستیگمات» به تهیهکنندگی و کارگردانی مجیدرضا مصطفوی روزهای پایانی را پشتسر میگذارد. مهتاب نصیرپور، محسن کیایی، باران کوثری و هادی حجازیفر از بازیگران این فیلم هستند. «جن زیبا» به تهیهکنندگی مهرداد فرید با بازی فرهاد اصلانی و نورگل یشیلچای متقاضی حضور در جشنواره فجر است. «دِرِساژ» به کارگردانی پویا بادکوبه اینروزها مراحل صداگذاری را پشتسر میگذارد. علی مصفا، شبنم مقدمی و... بازیگران این فیلم هستند. «مصادره» به کارگردانی مهران احمدی دیگر فیلمی است که درحال گذراندن مراحل فنی است و با فضای کمدی متقاضی حضور در جشنواره است. رضا عطاران، هومن سیدی و بابک حمیدیان در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم سینمایی «امیر» به کارگردانی نیما اقلیما درحال تدوین است و برای حضور در سیوششمین جشنواره ملی فیلم فجر آماده میشود. میلاد کیمرام، هادی کاظمی، مصطفی قدیری و سحر دولتشاهی از بازیگران این فیلم هستند. «زنانیکه با گرگها دویدهاند» به کارگردانی امیراطهر سهیلی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شرفالدین در مرحله تدوین قرار دارد و تیم سازنده تلاش دارند این فیلم را به جشنواره برسانند. لعیا زنگنه بازیگر اصلی این فیلم است. «موریانه» به کارگردانی مسعود حاتمی آخرین مراحل فنی را پشتسر میگذارد و فرم حضور در سیوششمین جشنواره ملی فیلم فجر را پر کرده است.

حضور انیمیشن سینمایی در جشنواره

تدوین فیلم «زنگاری» به کارگردانی مونا زندیحقیقی به‌صورت همزمان با فیلمبرداری توسط بهرام دهقانی درحال انجام است تا برای حضور در سیوششمین جشنواره ملی فیلم فجر آماده نمایش شود. فاطمه معتمدآریا، رضا بابک و سعیدآقاخانی بازیگران اصلی این فیلم هستند. انیمیشن سینمایی «فیلشاه» به کارگردانی هادی محمدیان در مراحل پایانی فنی است و بهزودی نسخه نهایی این انیمیشن آماده نمایش میشود. فیلم سینمایی «سراسر شب» به کارگردانی فرزاد مؤتمن نیز درحال مراحل پایانی تدوین است و یکی از گزینههای متقاضی برای حضور در جشنواره امسال است. الناز شاکردوست، امیر جعفری، افسانه چهره‌آزاد، سینا حجازی و آزاده صمدی از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

«کار کثیف» به کارگردانی خسرو معصومی نیز فرم حضور در جشنواره را پر کرده است. پدرام شریفی، شاهرخ فروتنیان، لوون هفتوان، رضا فیاضی و... بازیگران این فیلم سینمایی هستند. فیلم سینمایی «همهچی عادیه!» به کارگردانی محسن دامادی نیز فرم حضور در جشنواره را پر کرده است. عباس غزالی، بهنوش بختیاری، رز رضوی، پژمان بازغی، رضا رویگری، لیلا بلوکات و... از بازیگران این فیلم سینمایی هستند. «اتاق تاریک» به تهیهکنندگی و کارگردانی روحالله حجازی نیز از دیگر فیلمهای متقاضی حضور در جشنواره است. «گرگبازی» به کارگردانی عباس نظامدوست با اتمام مراحل فنی متقاضی حضور در جشنواره است. علی مصفا، هانیه توسلی، نگار جواهریان، سهیلا گلستانی و سعید چنگیزیان در این اثر به ایفای نقش میپردازند.

«جشن دلتنگی»، «سال دوم دانشکده من»، «وجه حامل»، «هایلایت»، «آهوی پیشونیسفید ۲»، «کامیون»، «لاتاری»، «دارکوب»، «شاه‌کش»، «هت‌تریک»، «مقیمان ناکجا»، «عرق سرد»، «درخونگاه»، «روسی» و «جاده قدیم» از دیگر آثاری است که باید دید آیا در لیست فیلمهای حاضر در جشنواره خواهند بود یا خیر.

نگاهی به فیلمهای دفاع مقدسی در راه جشنواره سیوششم

فیلم‌های دفاع مقدسی هم  در جشنواره امسال فرصت حضور پررنگی خواهند داشت، اگرچه در این بخش همه چشم‌ها به تازه ترین اثر حاتمی‌کیا دوخته شده است.

فیلمبرداری «بهوقت شام» به کارگردانی ابراهیم حاتمیکیا بهتازگی به پایان رسیده و این فیلم نیز متقاضی حضور در سیوششمین جشنواره ملی فیلم فجر است. هادی حجازی‌فر و بابک حمیدیان از بازیگران ایرانی فیلم‌اند که به موضوع مقاومت دربرابر تروریست‌ها در سوریه می‌پردازد. «بمب» به کارگردانی پیمان معادی با حالوهوای موشک‌باران تهران در سال ١٣٦٦ ساخته شده است. لیلا حاتمی، حبیب رضایی و سیامک انصاری در «بمب» ایفای نقش کردهاند. «تنگه ابوغریب» به کارگردانی بهرام توکلی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان درباره دفاع دلاورمردانه گردان عمار دربرابر لشکرکشی رژیم بعث به فکه و شرهانی و رشادت رزمندگان این گردان در منطقه حساس تنگه ابوغریب است. «سرو زیر آب» نیز به کارگردانی محمدعلی باشهآهنگر با بازی بابک حمیدیان، مسعود رایگان، رضا بهبودی، همایون ارشادی و مهتاب نصیرپور آماده می‌شود.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.