جانشین رئیس سازمان بسیج اساتید کشور معتقد است مبارزه با آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی با ابزار همین شبکه‌ها ممکن است و به‌تعبیر دیگر، الماس را الماس می‌برد.

قدرت‌های جهانی حتماً از اطلاعات ما استفاده می‌کنند

قدس آنلاین- محمدرضا ابن‌الدین‌حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: در کنترل فضای مجازی، کف معقولی وجود دارد که تمام کشورها برای حفظ اهداف ملی خودشان اجازه گسترش سطحی از اطلاعات را نمی‌دهند. برای حفظ بنیان خانواده باید سطحی از اطلاعات نامناسب و خلاف عرف و شرع که به‌دست مردم می‌رسد، کنترل شود. دولت کره جنوبی یک‌سری اطلاعات اقتصادی را که از بازار جهانی می‌رسد، برای توسعه اقتصاد خودش فیلتر می‌کنند.

عضو هیئت‌علمی ‌گروه جامعه‌شناسی دانشگاه امام حسین(ع) می‌گوید: هر کشوری اهدافی دارد که برخی اطلاعات، نافی آن اهداف است و بایستی آن را فیلتر کرد. اما تبادل اطلاعات در حوزه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و دینی، ضریب‌های متفاوتی برای کنترل دارد. برخی از زمینه‌ها نیاز به بازنگری دارد، چون بسیاری از خانواده‌ها مایل نیستند که فرزندانشان اطلاعاتی داشته باشند که مخِل امنیت روانی آن‌ها باشد.

به باور او، این حق خانواده‌ها و حاکمیت اسلامی ‌است که برای حفظ امنیت و آرامش، دسترسی به بخشی از اطلاعات را مدیریت کنند.

ابن‌الدین‌حمیدی با تأکید بر استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی خاطرنشان می‌کند: چرا اطلاعاتمان را از اینجا بفرستیم که برود امارات و آمریکا و از آنجا برگردد و بیاید اتاق کناری من!؟ درحالی‌که می‌توانیم با هزینه کمتر، یک شبکه ملی راه‌اندازی کنیم و اطلاعات با سرعت و امنیت بالایی رد و بدل شود.

به‌گفته او وقتی اطلاعات وارد شبکه جهانی می‌شود، حتماً قدرت‌های جهانی از آن «بک‌آپ» می‌گیرند و از این اطلاعات استفاده می‌کنند. موافق فیلتر پیام‌رسان فعلی نیستم، اما وجود یک پیام‌رسان داخلی ضروری است تا اطلاعات در داخل کشورمان رد و بدل شود.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.