یزد - مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: طرح‌های دانش‌بنیان و کم‌آبخواه با کمترین سرمایه‌گذاری می‌تواند به عنوان اولویت طرح‌های اجرایی مطرح و برنامه‌ریزی شود .

طرح‌های دانش‌بنیان و کم‌آبخواه در اولویت طرح‌های اجرایی اشتغال استان یزد است

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین ریاحی در دومین جلسه کمیته فنی استانی تسهیلات اشتغال فراگیر، اظهار داشت: هدف از برنامه اشتغال فراگیر افزایش ایجاد شغل و پایداری و ماندگاری است و این برنامه برای صنوف و صنایع مختلف تبیین و اجرایی شده است . 

 وی افزود: استفاده از طرح‌های مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات و بخش خدمات که منجر به اشتغال پایدار خواهد شد و به تسهیلات زیادی نیز احتیاج ندارد از دیگر حوزه‌های اولویت‌دار در پیاده‌سازی برنامه اشتغال فراگیر خواهد بود. 

این مسئول به منابعی جهت اعطای تسهیلات برای ایجاد اشتغال پایدار اشاره کرد و گفت : رونق تولید، اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی از جمله منابعی است که می‌توان تسهیلات لازم را با این منابع تهیه کرد . 

ریاحی با بیان این که در راستای اجرایی کردن آیین‌نامه بندهای الف و ب تبصره 18 قانون بودجه سال 96 کل کشور و شیوه‌نامه اعطای تسهیلات اشتغالزا، اقداماتی در خصوص تسهیلات اشتغالزا تحت برنامه اشتغال فراگیر صورت گرفت، افزود: دو جلسه کارگروه تخصصی اشتغال به ریاست استاندار و یک جلسه از این کارگروه به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و با هدف هماهنگی اجرایی کردن شیوه نامه اعطای تسهیلات اشتغالزا به طرح‌های با رسته‌های شغلی منتخب در قالب برنامه اشتغال فراگیر از محل 200 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی برگزار شد . 

وی خاطرنشان ساخت: با توجه به شناسایی نمایندگان بانک‌های عامل و دستگاه های اجرایی مرتبط در خصوص اجرای طرح و وجود ابهامات دستگاه‌ها به منظور راهنمایی متقاضیان تصمیم بر آن شد که کمیته فنی استانی با حضور کلیه مجریان طرح با دو دستور کار برگزار شود . 

ریاحی با اشاره به دو دستور کار جلسه فنی مندرج در شیوه نامه اعطای تسهیلات اشتغالزا به طرح‌های با رسته های شغلی منتخب، گفت: ارائه شرایط و ضوابط پرداخت این تسهیلات از سوی نمایندگان بانک‌های عامل دارای سهمیه اعم از دوره مشارکت، دوره تنفس، حداکثر زمان و تعداد اقساط بازپرداخت و همچنین تبیین فرآیند پذیرش، بررسی و تصویب طرح‌های سرمایه‌گذاری اشتغالزا در قالب این شیوه‌نامه از دستورکارهای این جلسه فنی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.