بجنورد- مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی گفت: در راستای اجرای طرح ایجاد آرشیو الترونیکی دفاتر املاک، اسکن دفاتر املاک اداره ثبت اسناد واملاک بجنورد درحال انجام است.

اسکن دفاتر املاک اداره ثبت اسناد و املاک بجنورد آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی ثبت اسناد واملاک خراسان شمالی، اسدی در بازدید ازروند اسکن دفاتر املاک بجنورد اظهار کرد: در راستای طرح حذف دفاتر املاک و قانون کاداستروپیرو  دستور ریاست سازمان ثبت اسناد واملاک کشور مبنی بر حذف این دفاتر وایجاد دفاتر الکترونیکی وپس از برگزاری مناقصه ومجوزهای لازم هم اکنون اسکن این دفاتر دراداره ثبت اسناد واملاک بجنورد مدتی است  اغاز گردیده است و امیدواریم  با تخصیص منابع مالی در  در سراسر استان نیز اجرای خواهد شد .

وی در جریان این بازدید با اشاره به اهمیت و مزایای اسکن دفاتر املاک و تأثیر آن برسرعت بخشیدن به خدمات ثبتی الکترونیکی افزود ؛ اجرای این طرح نه تنها یک نیاز بلکه باتوجه به استقرار ثبت نوین یک ضرورت بشمار می رودو شفاف سازی وتسریع درامور را به همراه خواهد داشد.

وی در ادامه مجموع دفاتر املاک در سطح استان را دو هزار ۳۹۴ دفتر املاک عنوان کرد.

وی با اشاره به حذف دفاترموجود در دفاتر  اسناد رسمی نیز گفت هم اکنون نیز تمامی خدمات  دردفاتر اسناد رسمی به صورت الکترونیکی ارئه می گردد . ودراینده نزدیک نیز باید تمامی دفاتر در دفاتر اسناد رسمی نیز اسکن ومورد بهره برداری قرار گیرد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.