کرمان- مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: گرچه زلزله‌های اخیر تلفات جانی نداشته، اما آسیب روانی به مردم کرمان وارد کرده است.

استان کرمان به علت وقوع زلزله در موقعیت بحرانی قرار گرفته است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، فاطمه‌السادات حسینی صبح یکشنبه در کمیته بانوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: استان کرمان به علت وقوع زلزله در موقعیت بحرانی قرار گرفته است.

وی با اشاره به این‌که از نظر روانشناسی تعطیلی‌های مربوط به زلزله آسیب‌رسان است، گفت: گرچه زلزله‌های اخیر تلفات جانی نداشته، اما آسیب روانی به مردم کرمان وارد کرده بنابراین می‌طلبد ما در زمینه مسائل روانشناسی از نگاه قرآنی و علمی برنامه‌ریزی کنیم تا خانواده‌ها و جوانان ما بتوانند در این موقعیت‌ها و حوادث خودشان را مدیریت کنند و این یک رسالت فرهنگی است و باید در این خصوص فرهنگسازی شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان ادامه داد: هم‌چنین در ادارات باید یکی از برنامه‌ها به ویژه در ایام‌الله دهه فجر با رویکرد آگاه‌سازی برای مهارت‌های مدیریت بحران به صورت فردی، خانوادگی و جمعی باشد تا بدانیم حوادث را چگونه مدیریت کنیم.

حسینی در ادامه سخنان خود با بیان این‌که برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر یادآوری یک اتفاق مبارک است، اضافه کرد: انقلاب اسلامی ما یک عید بزرگ برای مردم و احیای ارزش‌های اسلامی برای جهان بود.

وی با بیان این‌که ایام‌الله دهه فجر یادآوری مولفه‌ها و ارکان انقلاب اسلامی است، چون انقلاب اسلامی بر ارکانی استوار است و این ارکان باید یادآوری شود تا هیچ هجمه‌ای به آن آسیب نرساند، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی هم‌چنین بارقه‌های امید را در دل مسلمانان به‌وجود آورد لذا ما برای پاسداشت ارزش‌های انقلابی جشن می‌گیریم و ما می‌خواهیم، یاد و خاطره حضرت امام خمینی(ره) به‌عنوان معمار انقلاب اسلامی یادآوری کنیم.

حسینی تصریح کرد: انقلاب اسلامی در آستانه ۴۰ سالگی قرار دارد و ایمان، اعتقاد، باورها، وحدت، هماهنگی و اتحاد مردم موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد و برای تداوم انقلاب اسلامی به وحدت و همراهی نیاز داریم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان افزود: وحدت یک مولفه در خانواده، جامعه و انقلاب اسلامی است و وحدت در انقلاب اسلامی حول محور ولایت بود و تأثیرگذاری انقلاب به واسطه رکن اصلی ولایت فقیه است.

حسینی افزود: باید پیوند بین نسل امروز و نسل دیروز برقرار کنیم و جوانان ما باید نسل انقلاب را بشناسند و بدانند چه اتفاقی افتاد تا انقلاب اسلامی صورت گرفت و اگر مبارزان انقلاب را دعوت کنیم و جوانان ما مسائل را از زبان آنها بشنوند، بسیار تاثیرگذار است.

مشاور استاندار کرمان با بیان این‌که هرچند ضعف‌ها و کاستی‌هایی را داریم، اما معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی امید را در نسل جوان محکم می‌کند، یادآور شد: برای اجرای برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر باید رویکرد درون و برون سازمانی داشته باشیم و در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، سلامت، نشاط و جامعه‌هدف سازمان کار شود.

وی گفت: باید رویکرد نو و جدیدی را برای برنامه‌های دهه فجر داشته باشیم و برنامه‌ها مطابق با ذائقه جوانان باشد و زبان هنر و فضای مجازی در این زمینه کمک می‌کند و نمایشگاه‌ها و همایش‌های با محتوا هم باید برگزار شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان یادآور شد: برای اجرای برنامه‌های دهه فجر باید از مردم و تشکل‌های مردمی کمک بگیریم، چون تشکل‌ها می‌توانند به همه سازمان‌های مردمی کمک کنند و اگر مردم برنامه‌ها را پیاده کنند، برنامه‌ها اثرگذاری بیشتری دارد و باید نشاط فکری و عقیدتی به‌وجود آوریم.

ضرورت استفاده از ابزارهای نوین در اجرای برنامه‌های دهه فجر

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان نیز گفت: ما به‌دنبال آمار و ارقام در ایام‌الله دهه فجر نیستیم.

مهدی صدفی اظهار داشت: در هر جامعه و کشوری روزهایی را به عنوان روزهای ماندگار ثبت و ضبط می‌کنند.

وی بیان داشت: در نظام جمهوری اسلامی علاوه بر نگاه ملی همچنین یک نگاه اعتقادی هم وجود دارد و نگاه ما این است که انقلاب اسلامی ما نشات گرفته از عاشورا و نهضت حسینی و ادامه راه انبیاء و اولیاء است.

صدفی با اشاره به اینکه تبیین برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی مهمترین نکته قابل توجه در ایام‌الله دهه فجر است، گفت: برای جوانان با وجود همه ابزارهای تبلیغی که در دست داریم، دستاوردهای انقلاب و اینکه چرا انقلاب کردیم را نتوانستیم به خوبی تبیین کنیم.

صدفی عنوان کرد: باید علل شکل‌گیری انقلاب اسلامی را برای جوانان و فرزندان خود تبیین کنیم، زیرا اگر مسائل به خوبی تبیین و ثبت نشود در آینده دچار تحریف می‌شویم.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان متذکر شد: با یک مراسم ساده نمی‌توان اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی را تبیین کرد زیرا این بُعد تبلیغی کار است و بُعد تبیینی نیست بنابراین باید از گروه‌های متخصص و کارشناسان کمک بگیریم.

صدفی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر عالمانه و هنرمندانه برگزار شدن برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر تاکید دارند و باید از ابزارهای تبلیغی برای اجرای برنامه‌ها استفاده کرد.

صدفی تاکید کرد: ما به‌دنبال آمار و ارقام در ایام‌الله دهه فجر نیستیم و با توجه به همزمانی ایام‌الله دهه فجر با ایام فاطمیه باید از این فرصت استفاده کنیم و به جای جشن‌های دهه فجر از آیین گرامیداشت استفاده شود و موسیقی را حذف کرده و فیلم، کلیپ، سرود و تئاترهای خوب را جایگزین می‌کنیم.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان در پایان سخنان خود خواستار استفاده از فضای مجازی در برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.