کرمان - استاندار کرمان گفت:حمایت از شورای اسلامی شهر و شهردار جدید کرمان را وظیفه خود می دانیم و این حمایت همراه با مسئولیت پذیری و گزارش خواهی خواهد بود.

حمایت ازشورای شهر با مسئولیت پذیری و گزارش خواهی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علیرضا رزم حسینی در آئین معرفی شهردار جدید کرمان که صبح یکشنبه برگزارشد، گفت: شوراها باید اختیارات لازم را به شهرداران داده و در کنار آن نظارت و گزارش گیری را انجام دهند.

رزم حسینی با بیان اینکه شهر کرمان ۱۳ هزار هکتار وسعت و  ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، گفت: این موضوع باعث شده که خدمات رسانی به برخی شهرک های ایجاد شده با دشواری روبرو شود.

وی از خدمات شوراهای اسلامی شهر کرمان در دوره های قبل تقدیر و اظهار کرد: باید به بافت قدیمی شهر توجه و پروژه های جدید را در این نقاط اجرا کرد.

استاندار کرمان گفت: از اهم کارانجام شده در دولت یازدهم در استان کرمان، مبارزه با حاشیه نشینی بوده است که این امر کار بسیار سختی بود و در این رابطه ۵ هزار و ۷۴۵ هکتار اراضی از زمین خواران پس گرفته شد.

وی تصریح کرد: اگر همراهی دستگاه قضایی، شهرداری، استانداری و سایر نهادهای مربوطه را نداشتیم، این کار انجام شدنی نبود زیرا کسانی که از این زمین خواری منافع داشتند، مخالفت می کردند، لذا اگر می خواهید کار کنید، بدون ملاحظات سیاسی اقدام نمایید.

وی خاطرنشان کرد: اگر به دنبال انسجام بخشی به ادارات در حوزه پیشرفت و توسعه هستیم، باید بر مبنای مثلث توسعه اقتصادی حرکت کنیم و در این رابطه ائمه جمعه ناظر این کار هستند.

بازسازی ۵۳ دستگاه اتوبوس، نوسازی ۴۰۰ تاکسی و راه اندازی مرکز مانیتورینگ شهری در شهر کرمان

شهردار سابق کرمان نیز در این آئین گفت: یکی از مهمترین کارها در ابتدای مسئولیت در شهرداری کرمان، اصلاح ساختار داخلی شهرداری برای خدمت بهتر به مردم بود که در این راستا بازنگری در طرح تفضیلی، صدور فیش های خدمات شهری، بازنشستگی افراد بالای ۳۰ سال کار شهرداری و اقداماتی از این دست انجام شد.

علی بابائی با تاکید بر اینکه سند اقتصاد مقاومتی شهرداری کرمان نیز در این دوره تدوین شد، گفت: واگذاری امور به بخش خصوصی در این راستا انجام شد و با واگذاری جمع آوری و حمل زباله به بخش خصوصی، علاوه بر اینکه ۴۰ دستگاه خودروی فرسوده از خط خارج و ۳۰۰ نیرو به بخش خصوصی داده شد، در هزینه های اجرای این کار صرفه جویی گردید.

وی بازسازی ۵۳ دستگاه اتوبوس، نوسازی ۴۰۰ تاکسی از مجموع یک هزار و ۱۰۰ تاکسی فرسوده در شهر کرمان و راه اندازی مرکز مانیتورینگ شهری را از دیگر اقدامات انجام شده در شهرداری کرمان دانست.

سرپرست کنونی فرمانداری کرمان عنوان کرد: در سال گذشته ۴۵ میلیارد تومان صرفه جویی مستقیم را در شهرداری کرمان داشته ایم.

بابایی یادآور شد: در دوره اخیر شهرداری کرمان قرارداد شش تقاطع همسطح بسته شد و این در حالی است که بدون تلاش مدیران اجرایی استان کرمان برخی از این پروژه ها غیر قابل اجرا بود.

آموزش کارکنان و تکریم ارباب رجوع و ایجاد شهرداری مجازی

شهردار جدید کرمان نیز گفت: مدیریت استاندار کرمان نشان داد با وجود همه چالش ها، می توان با مدیریت جهادی کارهای بزرگی را انجام داد.

سید مهران عالم زاده به شرایط خاص اقتصادی شهرداری ها اشاره و عنوان کرد: تکمیل پروژه های نیمه تمام شهری، توجه به مدیریت هماهنگ شهری، توجه به فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی شهر، توجه به میراث تاریخی و طبیعی کرمان و تدوین محورهای تاریخی و گردشگری از مهمترین اولویت های شهرداری کرمان در دوره جدید خواهد بود.

وی عنوان کرد: توجه ویژه به موضوع معماری و شهرسازی، توجه جدی به تاب آوری شهر در مقابل مخاطرات و نوسازی بافت فرسوده، توجه جدی به جوانان در عرصه مدیریت شهری، توجه جدی به نقش بانوان در مدیریت شهری به عنوان نیمی از جمعیت جامعه، توجه جدی به نظارت مردمی بر شهرداری، لزوم تسهیل سرمایه گذاری در حوزه شهری کرمان و ارتباط مستقیم با اصحاب رسانه از دیگر محورهای کاری و اولویت های شهرداری کرمان در دوره جدید مدیریتی خواهد بود.

عالم زاده به اولویت های حوزه اداری شهرداری نیز اشاره و بیان کرد: شفافیت سازمانی و اداری، حرکت به سمت کاهش تصدی گری، آموزش کارکنان و تکریم ارباب رجوع و ایجاد شهرداری مجازی در این راستا دنبال می شود .

خلق ظرفیت های ویژه از منابع موجود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز با تاکید بر اینکه مدیریت در شهرداری ها می تواند نوعی از مدیریت عالمانه باشد، گفت: شورای اسلامی شهر و شهرداری ها راه را برای مدیریت صحیح منابع موجود و رفع کاستی‌ها باز می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی افزود: اعضای شورای اسلامی شهر که با رای مردم انتخاب می شوند، افرادی دردآشنا، تحصیل کرده و آشنا با مشکلات هستند و این شورا می تواند در کنار خود از ظرفیت های علمی استفاده کرده و با خرد جمعی راه را برای مدیریت و برنامه آماده کند.

وی گفت: با همکاری، هماهنگی و همراهی استاندار کرمان، می توان فرصت های جدیدی را برای توسعه و عمران شهری خلق کرد.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی خاطرنشان کرد: مسئولیت ها یک روز به پایان می رسد و همیشه پایان یک مسئولیت، آغاز مسئولیت دیگری است و مهم آن است که بدانیم هر فرد در دوران مسئولیت خود چگونه عمل کرده است.

امام جمعه کرمان ادامه داد: هر شهر با فرصت ها و تهدیدات مختلفی روبرو است و باید به فرصت ها توجه کرده و از آنها استفاده نمود و در کنار آن تهدیدها نیز بررسی و رفع شوند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان بر خلق فرصت های جدید و رفع تهدیدها تاکید و  عنوان کرد: هر چه سمت ها کلان تر می شود و بالاتر می رود، مسئولیت های آنها نیز سنگین تر می شود.
 
اولویت کار شهرداری تکمیل پروژه های نیمه تمام

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان نیز گفت: شهردار کرمان با استفاده از مدیران، کارکنان و کارشناسان متعهد و دلسوز شهرداری در چارچوب برنامه کوتاه مدت باید همت شهرداری را صرف اتمام طرح های نیمه تمام کرده و تلاش کند پس از اتمام پل سیدی، چهارراه ولی عصر و میدان ولی عصر؛ سایر پروژه ها به ترتیب اولویت به بهره برداری برسد.

محمد فرشاداز شهردار جدید کرمان به عنوان فردی جوان و با انگیزه یاد کرد و ادامه داد: انتظار می رود که شهردار جدید کرمان در راستای بهسازی و مقاوم سازی بافت های فرسوده و آسیب پذیر شهر و افزایش مقاومت آنها در برابر زلزله و سایر حوادث اقدام لازم را با همکاری سایر سازمان های مربوطه از جمله اداره کل اوقاف، استانداری و .... انجام دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.