اهواز- رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به موضوعات مطرح شده در روزهای اخیر گفت: انتقال آب کارون هیچ استدلال علمی ندارد.

انتقال آب کارون هیچ استدلال علمی ندارد

به گزارش قدس آنلاین، محمدجعفر فلسفی در نشست خبری با موضوع تبعات انتقال آب کارون و مواضع اخیر سازمان محیط زیست در سالن اجتماعات شورای شهر اهواز اظهار داشت: موضوع آب یکی موضوع حیاتی است که در مجامع بین‌المللی نیز مناقشات آب وجود دارد.

وی با اشاره به موضوع انتقال آب از سرشاخه‌های کارون به استان‌های دیگر گفت: یکی از کسانی که به این مسئله ورود کرد و هشدارهای لازم را در این ارتباط داد آیت‌الله حیدری است که مواضع خوبی اتخاذ کردند.

رئیس شورای شهر اهواز تصریح کرد: گاهی اراده‌ای برای انجام کار در کشور شکل می‌گیرد که در بدنه دولت نیزرخنه کرده ‌است.

وی با اشاره به نامه محرمانه رئیس سازمان محیط زیست کشور برای انتقال آن از خوزستان بیان کرد: در این نامه هیچ استدلال علمی وجود ندارد و صرف اینکه نگارنده در یک جایگاه تصمیم‌سازی نشسته است این نامه نگاشته شد.

فلسفی در ادامه به بیان راهکارهایی در این زمینه پرداخت و خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانیم به این مسئله به صورت جدی ورود پیدا کنیم و موضوع انتقال آب از خوزستان را از نظر حقوقی بررسی کنیم.

وی به اطلاعاتی که در نامه رئیس سازمان محیط زیست به معاون اول رئیس جمهور نوشته شده است اشاره کرد و گفت: باید کسانی که اطلاعات غلطی ارائه می‌دهند از مردم عذرخواهی کنند که در این زمینه نخستین نفر کلانتری است.

رئیس شورای شهر اهواز ادامه داد: اگر این مسئله جا بیفتد که خوزستان آب اضافه دارد و باید به استان‌های دیگر انتقال یابد همه نیز بر این نکته تاکید می‌کنند که باید در این استان آب درست مصرف شود تا به دیگر نقاط منتقل شود در صورتی که این مسئله درست نیست و استان خوزستان آب مازاد ندارد.

وی یادآور شد: برخی دنبال این نکته هستند که موضوع مازاد بودن آب در خوزستان را نهادینه کنند و به افکار عمومی این موضوع را بقبولانند. اگر این کار کار انجام شود می‌گویند چه اشکالی دارد به جای ریختن آب به دریا به استان‌های نیازمند آب منتقل شود.

فلسفی گفت: در نامه رئیس سازمان محیط زیست اعلام شده که مدیریت آب در خوزستان صحیح نیست و در صورت اصلاح آن، ما برای تحقق اهداف کلان ملی دچار مشکل نمی‌شویم که این مسئله اشتباه است.

این فعال رسانه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود واکنش نمایندگان استان خوزستان به نامه محرمانه رئیس سازمان محیط زیست به معاون اول رئیس جمهور را طبیعی دانست و تصریح کرد: این اتفاق رخ داد ولی حالت‌های کلانتر و واکنشش به این مسئله درست نبود.

رئیس شورای شهر اهواز با تقدیر از مواضع صریح آیت‌الله موسوی جزایری نسبت موضوع انتقال آب خوزستان تاکید کرد: با تمام توان حمایت و پشتیبانی خود را از این موضع‌گیری‌های نماینده ولی فقیه در استان خوزستان اعلام می‌کنیم.

وی عنوان کرد: همه ما باید در این موضوع احساس مسئولیت کنیم و به این مسائل حساس اهمیت دهیم زیرا این موضوع با حیات و زندگی ما گره خورده است.

فلسفی با بیان این مطلب که باید در این زمینه یک جریان فعال راه‌اندازی شود، خاطرنشان کرد: باید تکلیف این رفتارها از همین ابتدا مشخص شود. آیا در نظام جمهوری اسلامی این افراد و رفتارها جایگاهی دارند؟ اینکه رفتار برخی‌ها در جامعه التهاب آفرینی می‌کند اصلا قابل قبول نیست.

وی با یادآوری این نکته که پیگیری‌های خوبی در استان خوزستان برای این مسئله انجام شده است، تصریح کرد: تلاش و اتحادی که بین همه ارکان استان از جمله علما، نمایندگان خبرگان، نمایندگان مجلس، فعالان اجتماعی، اصحاب رسانه و اعضای شورای شهر وجود دارد، قابل تقدیر است.

رئیس شورای شهر اهواز اظهار داشت: با این اتحادی که به وجود آمد اگر دست به دست هم دهیم می‌توانیم چنین حرکاتی را خنثی کنیم.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.