رییس شورای شهر تهران از دولت خواست تا در بودجه سال آینده اعتباراتی از محل افزایش نرخ حامل های انرژی برای توسعه حمل ونقل پیش بینی کند.

به گزارش قدس آنلاین، محسن هاشمی رفسنجانی در ابتدا سی‌امین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: امروز روز حمل و نقل و رانندگان نام گذاری شده است به همین بهانه و در حمایت از حمل و نقل عمومی در شهرها به خصوص کلان شهرها به بودجه دولت اشاره می کنیم که به مجلس داده شده است.

وی تصریح کرد: در قانون بودجه دو بند کاهش پرداخت یارانه‌ها و افزایش قیمت سوخت گنجانده شده است که هر دو موضوع برای کلانشهرها مهم است که اگر سهمی به حمل و نقل عمومی اختصاص داده نشود به شهرها و کلانشهرها ظلم شده است.

هاشمی ادامه داد: یکی از بندهای بودجه دولت در سال ۹۷ تبصره ۱۳ است که از افزایش نرخ حامل‌های انرژی به دست می‌آید که هیچ آیتمی برای کمک به حمل و نقل عمومی و یا مترو در آن گنجانده نشده است. این خواسته را از طرف اعضای شوراهای شهرهای کشور از دولت ، نمایندگان مجلس و هیات رییسه به خصوص جناب لاریجانی می خواهیم که در هنگام بررسی و تصویب بودجه دولت بخشی از بودجه افزایش نرخ حامل های انرژی را به رشد و توسعه حمل و نقل عمومی ایمن و عدالت محور ریلی در کلان شهرها اختصاص دهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.