رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که برخی شرکت های فروشنده هواپیما به ایران قصد دارند محتوای قراردادها را فاش کنند، گفت:قرارداد تجاری در خصوص خرید هواپیما از ابتدای توافق محرمانه است و دو طرف اجازه افشای شرایط فروش را ندارند.

رئیس هواپیمایی کشوری: متن قرارداد خرید هواپیما را افشا نمی‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین، علی عابدزاده امروز در نشست خبری حاشیه نمایشگاه حمل و نقل گفت: قطعاً ما محتوی این قراردادها را افشا نمی کنیم و اگر آمریکا چنین کاری را انجام دهد، خلاف قانون عمل کرده است.
وی گفت: ۳ شرکت هواپیما ساز بوئینگ، ایرباس و اِی‌تی‌آر پذیرفته‌اند تعدادی از هواپیماهایی که در قرارداد خود به هما تحویل خواهند داد، از نظر تأمین مالی فاینانس کنند.
عابد زاده با بیان این که آزادسازی نرخ‌های خدمات حمل و نقل هوایی انجام و موجب افزایش خدمات و ارتقای کیفیت در این مدل حمل و نقلی شده است، افزود: در سال قبل با افزایش نیافتن صندلی ناوگان رشد ۱۹ درصدی جابجایی مسافران داخلی را داشته ایم.
وی گفت: از نقاط قوت حمل و نقل هوایی، بازار داخلی است و از شرکت‌ها می‌خواهیم که سیستم‌های روز را آنالیز کرده و در دستورکار قرار دهند.
عابدزاده به تأسیس شرکت هواپیمایی دنا اشاره کرد و گفت: شرکت دنا یک شرکت هواپیمایی است و از ما مجوز aoc و موافقت اصولی گرفته است و تا چهار ماه آینده ۲ شرکت هواپیمایی که از ما مجوز گرفته‌اند، فعالیت خود را آغاز می‌کند.
رئیس سازمان هواپیمایی گفت:‌ از زمانی که ترامپ بر سر کار آمد، مدام در مورد قرارداد هواپیماها صحبت‌هایی داشته است، اما چیزی که بخواهد موجب نگرانی برای ما و هما باشد وجود ندارد و تجربه‌ای که داریم، چرخ‌های صنعت متوقف نمی‌شود.
وی با بیان این که تا پایان امسال ۷ تا ۸ فروند هواپیما به ناوگان هوایی کشور اضافه می شود گفت: متوسط عمر ناوگان ما ۲۳ سال است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.