جوین - فرماندار شهرستان جوین گفت: در مراسم عروسی ها ما باید با رعایت شعائر اسلامی دین خود را نسبت به شهدا، آزادگان و جانبازان ادا کنیم.

 شورای فرهنگ عمومی جایگزین مناسبی برای مراسم عروسی ارائه دهد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، همایش ساماندهی  مجالس عروسی با حضور رئیس شورای فرهنگ عمومی، فرماندار، فرمانده نیروی انتظامی و رئیس اداره فرهنگ ارشاد اسلامی در محل سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد.  

رئیس فرهنگ ارشاد اسلامی گفت: در این جلسه برای ساماندهی مجالس عروسی، مولودی ها و سایر اموری که به نحوی با شادی مردم سر و کار دارد، با افراد مرتبط بحث و تبادل نظر شد.  

مجید نقابی خاطر نشان کرد: جلسه ساماندهی مجالس عروسی مشکلات پیش روی نوازندگان، باغ تالار ها، آرایشگران، فیلمبرداران، لباس فروشی های عروس و داماد را بررسی کرد.  

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان جوین گفت: درمقابل آلودگی های صوتی ما مجازیم، فقط اذان را ازبلند گو پخش کنیم، ودر دیگر موارد حق نداریم برا مردم مزاحمت ایجاد کنیم.  

حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی دلیری پور تصریح کرد: شادی و نشاط در اسلام یک فطرت برای انسانها است، که باید از این دستورات در جایگاه واقعی استفاده شود.  

وی تاکید کرد: اسلام در قران بیش از آن مواردی که برای غم و اندوه سفارش کرده، برای شادی ونشاطت توصیه داشته است،  ما به عنوان مجریان دستورات الهی همه نشانه های خدایی را مو به مو با مردم در میان بگذاریم.  

امام جمعه جوین اظهار داشت: ما موظفیم شعائر اسلامی در مورد عزاداری ها و عروسی ها رعایت کنیم، همان طوری که برای عروسی ها چراغانی می کنید، برای میلاد ائمه اطهار هم باید به عنوان شعائر دینی جشن بر پا کنیم.  

فرمانده انتظامی شهرستان جوین گفت: درحوزه فرهنگی مشکلات زیادی وجود دارد، و شورای فرهنگ عمومی باید برای مجالس شادی  سنت های قدیمی را که هیچ گونه شائبه تجمل گرایی ندارد، به کار بندد و الگو های غربی را از مراسم عروسی و حتی عزا داری ها حذف کند.  

سرهنگ مهدی غلامزاده تاکید کرد: نیروی انتظامی قبل از بر گزاری مجالس عروسی از عوامل مجری تعهد برای رعایت مسائل اخلاقی اخذ می کند، ولی در عمل اتفاقات دیگری حادث می شود.  

وی تاکیدکرد: اما در زمان اجرای مراسم و در تعداد محدودی از عروسی ها امکان سوء استفاده لهو و لعب وجود دارد، و نیروی انتظامی در آن زمان نمی تواند، وارد مجلس شده و مانع از ادامه کار شود، مگر اینکه فعل حرامی در بین باشد، که ناگزیر نیروی انتظامی وارد عمل می شود.

فرماندارشهرستان جوین در پایان جلسه تصریح کرد: این جلسه برای تبادل نظر بین مسئولین و مجریان مجالس عروسی بر گزار شده است، تا نقطه نظرات عوامل اجرایی مراسم عروسی اعم از نوازندگان، باغ تالار ها،   آرایشگاه ها و فیلم بر داری ها و حل بعضی از موارد ناقض قانون بررسی شود.   

حسین جمشیدی تاکید کرد: ما دریک کشور اسلامی زندگی می کنیم و اعتقادات اکثریت جامعه ما اسلامی است و ما مدیون خون شهدا، فدا کاری جانبازان و آزادگان که به گردن ما حق دارند، هستیم و دراین مسیر همه ما باید به رعایت اعتقادات اسلامی پایبند باشیم، ودین خود را به آنان ادا کنیم.  

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه تا کنون جایگزین مناسبی برای شادی و شعف مردم ارائه نکرده ایم، ولازم است شورای فرهنگ عمومی جایگزین مناسبی برای ساماندهی مجالس عروسی ارائه کند تا بتوانیم پاسخگوی مطالبات مردم باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.