بجنورد-مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی از آمادگی ۲۰ پایگاه امداد و نجات در محورهای استان در زمستان خبرداد.

آمادگی ۲۰ پایگاه امداد و نجات در طرح زمستانه خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، حسن شکوری نسب درچهارمین کارگروه امدادو نجات که با حضورخبرنگاران برگزارشد،گفت: ۸۷ امدادگر و نجاتگر کارآزموده در پایگاه های ثابت، سیار، موقت، کوهستان و امداد هوایی به صورت ۲۴ساعته درمدت اجرای طرح زمستانه به مردم و مسافران در محورهای استان خدمات ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه  در طرح زمستانی ۲۱ آمبولانس عملیاتی و ۱۱ ست نجات هم بکار گرفته شده اند،افزود: علاوه بر استفاده از امداد گران و نجاتگران، از ظرفیت ۹ تیم واکنش سریع نیز در طرح زمستانه استفاده می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در ادامه با اشاره به افزایش تلفات و مصدومین حوادث جاده ای ،عامل انسانی را بیشترین عامل تصادفات در جاده ها دانست و گفت: توجه به فرهنگ ایمنی رانندگی می تواند بسیاری از تصادفات و آسیب های ناشی از آن راکاهش دهد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی نیز در ادامه از افزایش ۲۰ درصدی وقوع حوادث جاده ای در استان خبرداد.

مرتضی صالح پور اظهارکرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۶۴ حادثه در محورهای استان رخ داده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با وقوع ۸۳۴ حادثه این مهم ۲۰ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه امسال ۷۰ مورد و سال گذشته نیز ۵۰ مورد عملیات رها سازی در حادثه عملیاتی شده، ادامه داد: طی سال جاری با مرگ ۷۴ نفر در سوانح مختلف در مقایسه با مرگ ۶۱ نفر میزان فوتی ها ۲۱ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: طی سال جاری یک هزارو ۴۱ نفر در حوادث مختلف مصدوم شده بودند این در حالیست که  این مهم طی سال گذشته ۸۸۸ نفر بود.

وی با بیان ابنکه طی سال جاری در مواقع ضروری ۱۷ هزارو ۵۴۹ نفر در استان اسکان داده شدند، گفت: ۱۲۵ تیم عملیاتی با بهره گیری از ظرفیت دو هزار و ۵۵۱ نفر امدادگر درجه یک تا سه مشغول به کار هستند.

صالح پور با اشاره به افزایش ۲۱ درصدی سوانح در طرح زمستانی سال گذشته در مقایسه با سال قبل آن، افزود: تعدا فوتی های پارسال با سال قبل آن که در مجموع هفت نفر بود تغییری نیافت.

وی اظهارکرد: در طرح زمستانه سال جاری ۲۱ پایگاه ثابت، سیار، موقت، کوهستان و امداد هوایی به مردم و مسافران در محورهای استان خدمات ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه در طرح زمستانی ۲۱ آمبولانس عملیاتی و ۱۱ ست نجات هم بکار گرفته شده اند، خاطرنشان کرد: علاوه بر استفاده از امداد گران و نجاتگران، از ظرفیت ۹ تیم واکنش سریع نیز در طرح زمستانه استفاده می شود.

وی عنوان کرد: طی سال جاری در طرح های امداد و نجات زمستانی، یک هزار و ۴۷۰ نجات گر فعال و کارآزموده در پایگاه های استان استقرار دارند.

رئیس اداره نگهداری اداره کل حمل و نقل و راهداری خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهارکرد: امسال در طرح زمستانی ۲۲ اکیپ راه داری در محورهای استان مستقر هستند.

وی با اشاره به تجهیز ۱۹ راهدارخانه برای اسکان اضطراری مسافران در طرح زمستانه، گفت: در این طرح ۲۳۰ دستگاه ناوگان سبک، نیمه سنگین و سنگین به کارگرفته شده اند.

ربانی با بیان اینکه راهداران در ۶۸۱ کیلومتر از محورهای برف گیر استان به مردم خدمات ارائه می دهند، گفت: برای خدمات دهی در طرح زمستانه دو هزار و ۵۰۰ تن نمک،۱۴ هزار مترمکعب شن خریداری و دپو شده است.

وی با بیان اینکه تامین سوخت از دغدغه های راهداران است، ادامه داد: این مهم یک مشکل همیشگی بوده که باید مرتفع شود.

وی با اشاره به کمبود راننده در ناوگان راهداری استان، یادآورشد: این مهم یکی از دغدغه ها بوده که باید از طریق بخش خصوصی حل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.