تربت جام- معاون فرماندار تربت جام از سرعت پایین فاز سوم عملیات گازرسانی روستایی این شهرستان انتقاد کرد و گفت: سرعت پیشرفت عملیات گاز رسانی رضایت بخش نیست و از برنامه زمانبندی خود عقب است.

پیشرفت عملیات گاز رسانی تربت جام  رضایت بخش نیست

احمد شافعی به خبرنگار قدس آنلاین گفت: سرعت پیمانکاران فاز اول و دوم علمیات گازرسانی روستایی در مناطق تربت جام بالا بود؛ اما باتوجه به تعداد بالای روستاهای واجد شرایط و تعریف شده در فاز سوم انتظار بیشتری داریم که پیمانکار تلاشش را مضاعف کرده تا هر چه زودتر مردم روستانشین این شهرستان مرزی بتوانند از نعمت گاز برخوردار باشند. ولی سرعت پیشرفت عملیات رضایت بخش نیست و از برنامه زمانبندی خود عقب است.

پیمانکار توان اجرای سریع پروژه را ندارد

وی با بیان اینکه بیشترین روستای واجد شرایط گازرسانی در این فاز تعریف شده اند گفت: اگر پیمانکار توان اجرای سریع پروژه را ندارد، باید روستاهایی که هنوز کاری انجام نشده را به پیمانکار دیگری واگذار کنند تا مردم این روستاها زودتر از نعمت گاز برخوردار شوند.
این مقام مسئول بیشترین کار انجام شده در فاز سوم را مربوط به بخش صالح آباد دانست و گفت: دربخش پایین جام و بخش بوژگان در حال کار هستند و در بخش مرکزی فقط محور موسی آباد مانده است که در این محور به جز دو روستای موسی آباد و کلاته قاضی، الباقی روستاها شبکه داخلی آن به اتمام رسیده
ولی به علت تکمیل نشدن ایستگاه های گازرسانی، گاز به این شبکه ها تزریق نشده است.

۳۱ روستا، گاز تزریق شده است

شافعی افزود: در بخش صالح اباد به جز دو محور جنت آباد و محور بنی تاک با ۳۱ روستا، تمامی روستاها کار شده است و گاز تزریق شده است.

معاون فرماندار تربت جام گفت: تربت جام با ۵ بخش داراری ۲۵۱ روستای دارای سکنه است که از این تعداد ۱۴۳ روستا واجد شرایط گازرسانی هستند.

احمد شافعی با اشاره به اینکه طی ۴ ساله گذشته فقط ۲۹ روستا گاز رسانی انجام گرفته بود گفت: از سال ۹۲ تا ۹۵ در ۳۰ روستا عملیات گاز رسانی صورت گرفته بود که در این مرحله از گازرسانی ۶ هزار و ۱۰۰ خانوار از نعمت گاز برخوردار شدند. در این مرحله، روستاهای بخش نصرآباد بالاجام به صورت کامل گازرسانی گردید و هیچ روستای واجد شرایط نداریم که عملیات گازرسانی در آن صورت نگرفته باشد.

۱۴۷ روستای تربت جام  واجد شرایط گاز رسانی

وی به پیگیری ها و اقدامات مرحله بعدی گاز رسانی شهرستان اشاره کرد و افزود: از سال ۹۵ عملیات گاز رسانی به ۱۴۷ روستای باقیمانده واجد شرایط این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۹۲ میلیارد تومان آغاز شد که بعد از اتمام این عملیات ۱۰ هزار خانوار از ساکنین روستاهای بخش های پنجگانه شهرستان از نعمت گاز برخوردار خواهند شد. کلیه شهرهای تابعه مانند نصرآباد، صالح آباد، احمدآباد و نیلشهر از نعمت گاز برخوردار شده اند.

شافعی عملیات گازرسانی روستاهای باقیمانده را در ۳ فاز معرفی کرد و افزود: فاز اول این پروژه مربوط به بخشی از محورصالح آباد است که این فاز نیز از ۲۱ روستای واجد شرایط، همه آنها شبکه داخلی اجرا و گاز تزریق گردیده است.

وی فاز دوم گازرسانی را مربوط به محورهای دیگری از بخش صالح آباد اعلام کرد و افزود: در این فاز ۱۰ روستا تعریف شده بود که تمامی این روستاها شبکه داخلی به اتمام رسید و گاز تزریق شده است.

معاون فرماندار تربت جام فاز دوم عملیات گازرسانی را برای محور جنت آباد - صالح آباد، بنی تاک - صالح آباد، محور چشمه گل، محور موسی آباد از بخش مرکزی، محور سمیع آباد و محور دوست آباد پایین جام و روستاهای پراکنده اعلام کرد و افزود: در این فاز از عملیات گازرسانی ۵۴ روستا شبکه داخلی ان به اتمام رسیده ولی به علت تکمیل نشدن ایستگاه های گازرسانی، گاز به شبکه تزریق نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.