بجنورد- استنشاق گاز منواکسید کربن در روز یکشنبه در دو اتفاق مجزا، جان دو نفر را در خراسان شمالی گرفت.

قاتل خاموش در یک روز جان دو نفر را گرفت

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی خراسان شمالی، مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی با اعلام این خبر اظهار کرد: روز گذشته در دو حادثه جدا از هم ، مشخص شد یک مرد ۴۹ ساله و یک زن ۶۷ ساله دچار گاز گرفتگی شده‌ و جان خود را از دست داده‌اند.

دکتر سلحشور افزود: از آنجا که پزشکی قانونی تنها مرجع بررسی علت فوت مرگ های مشکوک و از جمله آنها، مرگ بر اثر مسمومیتها از جمله استنشاق گاز منواکسید کربن است، و پیرو تماس مرجع قضایی، کارشناسان این اداره کل در محل حضور یافته و با معاینه و بررسی آزمایشگاهی نمونه های مربوط به این فراد، علت مرگ هر دو نفر استنشاق گاز منواکسید کربن شناسایی شد.

مطابق این گزارش: یک نفر از افراد مذکور راننده‌ای بود که در خودرو خود اقدام به استفاده از وسیله گرما زا کرده بود و متوفی دیگر یک زن ۶۷ ساله بود که به دلیل استفاده از وسیله گرما زا در حمام، بر اثر مسمومیت با مونوکسید کربن فوت کرده بود.

دکتر سلحشور در خصوص عدم اگاهی برخی رسانه ها افزود: متاسفانه هنوز مشاهده می‌شود که برخی رسانه‌ها بدون اخذ تاییدیه پزشکی قانونی به عنوان مرجع، آمار مرگ با گازگرفتگی را اعلام می‌کنند.

این اتفاق گاه در خصوص متوفیان تصادفات نیز می‌افتد که از همینجا مجددا اعلام می‌کنیم پزشکی قانونی تنها مرجع تشخیص علت فوت مرگهای غیر طبیعی و مشکوک است.

دکتر سلحشور در ادامه پپپبنابراین به رسانه‌ها و دستگاه‌های مرتبط توصیه می شود ضمن پیگیری این اخبار از پزشکی قانونی تا تایید آن توسط این مرجع صبور باشند.

مدیر کل پزشکی قانون استان، افزایش آمار مرگ ناشی از استنشاق گاز منواکسید کربن را در مقایسه با سال گذشته نگران کننده دانست و گفت: در مقایسه با هشت ماه نخست سال گذشته، تعداد متوفیان مسمومیت با گاز منو اکسید در استان چهار برابر شده است.

تا پایان آبان ماه دوازده نفر بر اثر مسمومیت با گاز منواکسید کربن در استان جان خود را از دست داده اند. از این تعداد یک نفر زن و یازده نفر مرد بوده اند. این تعداد در مدت مشابه سال قبل سه نفر بود که نشان از رشد چهار برابری آمار سال جاری دارد.

دکتر سلحشور در ادامه به وضعیت استان در خصوص این آمار اشاره کرد و گفت :در سال گذشته سیزده نفر در استان در اثر استنشاق گاز منواکسید کربن جان خود را از دست دادندو بدین ترتیب استان خراسان شمالی به نسبت جمعیت، رتبه ششم تعداد مرگ های مسمومیت با گاز منو اکسید کربن را به خود اختصاص داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.