سرپرست باشگاه پرسپولیس با تشریح روند مذاکره با باشگاه ریزه اسپور ترکیه و بخشش جریمه ۷۹۰ هزار یورویی گفت: مسئولان ریزه می گفتند یا طارمی را بدهید یا علیپور را!

مسئولان ریزه اسپور گفتند یا طارمی را بدهید یا علیپور/ جریمه ۷۹۰ هزار یورویی بخشیده شد/ ۷ میلیارد بدهی خارجی داریم

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا گرشاسبی که پیش از این عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس بود، پس از استعفای علی اکبر طاهری به عنوان سرپرست این باشگاه کارش را آغاز کرد و در سفری که به ترکیه داشت پرونده مهدی طارمی با این باشگاه را پیگیری کرد. گرشاسبی ظهر امروز دوشنبه در نشست خبری که در محل این باشگاه برگزار شد پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود

اگر تذکرات و هشدارهای رسانه ها به مدیران ورزشی نباشد راه به درستی پیش نمی رود و با همین روش کارمان را در پرسپولیس آغاز کردیم. با وجود اینکه همواره پاسخگوی سوالات خبرنگاران بوده ام اما این چند وقت به عمد برخی تماس ها را پاسخ ندادم چرا که خیلی در جریان مسائل نبودم. از اعضای هیات مدیره هم تشکر می کنم چون اگر این همدلی و صمیمیت نبود قطعا کارها به خوبی پیش نمی رفت. 

شروع کار ما در باشگاه پرسپولیس با صدور پروانه مجوز حرفه ای گری بود. اگر نمی توانستیم این شرایط را فراهم کنیم قطعا از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته می شدیم. خدا را شکر همکاری خوبی از سوی فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش با ما صورت گرفته و توانستیم این مشکل را حل کنیم. 

برخی مطالبات باید خیلی سریع پرداخت می شد که رقمش حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود. برخی بدهی ها هم در کمیته استیناف است که ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است و برخی ها هم که حدود ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون است هم باید پرداخت شود. حدود ۷ میلیارد تومان هم بدهی های خارجی است که باید با زمان بندی پرداخت شود. 

بازیکنی که با ما قرارداد داشت به ترکیه رفت و چند جلسه هم تمرین کرد و بعد به تهران برگشت. کارت آی تی سی او به اسم پرسپولیس صادر شده که برای ما بازی کرده است. در نهایت باشگاه پرسپولیس محکوم شد. مسئولان ریزه اسپور عنوان کردند که به خاطر پیگیری برخی مصاحبه های مسئولان از رسانه های داخلی ما توانستیم باشگاه ایرانی را محکوم کنیم. 

در سفری که اردوغان به ایران داشتند ما پیگیری کردیم و آقای سلطانی فر روی میز ناهار رفتند صحبت کردند و ایشان هم همانجا تلفن را برداشت و به ترکیه ای ها توصیه کرد که همکاری لازم را با ما داشته باشند. به همین خاطر ما به ترکیه رفتیم و جلسه پنج ساعته ای با مسئولان باشگاه داشتیم. اینها گفتند که اول شما مبلغ ۷۹۰ هزار یورو را به حساب ما واریز کنید و فیشش را بیاورید تا بعد بنشینیم و مذاکره کنیم که چقدر تخفیف می دهیم. 

خوشبختانه سفر آقای روحانی به ترکیه زمینه را برای ما فراهم کرد که بتوانیم با رایزنی کار را پیش ببریم. بعد از مذاکراتی که با مسئولان سیاسی کشور داشتیم توانستیم به راهکار دست پیدا کنیم. در جلسه بعدی که شش ساعت طول کشید گفتند یا طارمی را به ما بدهید یا علیپور را. ما هم گفتیم شما ما را از نقل و انتقالات محروم کرده اید و اگر بخواهیم این دو بازیکن را بدهیم مشکلات ما بیشتر می شود. 

در این جلسه ما اعلام کردیم که شکایت مان را از باشگاه ترکیه ای پس خواهیم گرفت. تلاش کردیم که رضایت طارمی را هم بگیریم که توانستیم این رضایت را هم بگیریم و اینها اعلام کردند که دیگر شکایتی از مهدی طارمی ندارند. ما این خاکریز را رد کردیم و حالا رسیدیم به خاکریز فیفا. اصل کار ما اینجاست که بتوانیم این محرومیت ها و پنجره های بسته شده را باز کنیم و مشکل پرسپولیس برطرف شود. 

در این قرارداد آمده  است باشگاه ریزه اسپور علاوه بر اینکه از شکایتش صرفنظر کرده  است کمک کند تا پرونده پرسپولیس در فیفا هم بسته شود. باشگاه ریزه اسپور اعلام کرده که نسبت به شکایت پرونده مهدی طارمی رضایت کامل خود را اعلام می دارد. این قرارداد ملاک رفع کامل اختلافات می باشد و پرسپولیس می تواند این تفاهم نامه را جهت رفع محرومیت ها به دادگاه بین المللی و فیفا ارائه کند و ریزه اسپور حق هیچگونه اعتراضی نخواهد داشت. 

دو باشگاه با یکدیگر تفاهم نامه ای امضا و تاکید کردند که هیچ مشکلی با یکدیگر ندارند و امیدوارم فیفا هم کاسه داغتر از آش نشود و این مشکل حل شود. براساس این قرارداد ما هیچ پولی به باشگاه ترکیه ای پرداخت نخواهیم کرد و ۷۹۰ هزار یورو جریمه ای که در نظر گرفته بودند بخشیده شده است و باید فیفا هم آن را تایید کند. 

جا دارد که از همه مسئولانی که کمک کردند این مشکل حل شود تشکر کنیم. از آقای ظریف، آقای سلطانی فر، آقای حسین پور و همه کسانی که کمک کردند تشکر می کنم که کار بزرگی صورت گرفته و مشکلی که دغدغه هواداران پرسپولیس شده بود حل شد.

حمیدرضا گرشاسبی در مورد تمدید قرارداد برانکو هم گفت: مذاکراتی خوبی در این زمینه صورت گرفته و توافق کاملی هم داریم. ایشان برنامه ها و لیست هایش را اعلام کرده بود اما به خاطر سفر ما به ترکیه کمی تاخیر ایجاد شد. با این حال مشکلی در این زمینه وجود ندارد و کارهای مربوط به تمدید قرارداد ایشان انجام شده است و طی فردا یا پس فردا قرارداد نهایی امضا خواهد شد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.