کرمان - مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان، با بیان این که دفاتر تسهیلگری در مراکز ۱۰ استان کشور به صورت پایلوت راه اندازی می شود، گفت: کرمان با ۱۰ دفتر تسهیلگری، بیشترین تعداد دفتر را در میان این استان ها دارد و ۲ میلیارد تومان اعتبار برای راه اندازی دفاتر کرمان در نظر گرفته شده است.

۱۰ دفتر تسهیلگری در کرمان راه اندازی می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی استانداری کرمان، زهرا موسی پور در اولین همایش معاونین سیاسی اجتماعی فرمانداری های سراسر استان با اشاره به این که یکی از مهم ترین اهداف ما در برگزاری این همایش، تعامل بیشتر معاونین سیاسی اجتماعی فرمانداری ها با یکدیگر است، افزود: استان کرمان، استانی بزرگ و پهناور است و هماهنگی معاونین فرمانداران می تواند آن ها را برای حل مسائل مشترکی که دارند، کمک کند و از راه کارهای مشترک استفاده نمایند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با بیان این که در دفاتر تسهیلگری نقطه اتکاء ما بر سازمان های مردم نهاد است، اظهار داشت: این دفاتر در راستای طرح نجات راه اندازی می شود و اگر در گذشته این طرح در یک یا دو منطقه شهر کرمان اجرا شد، در آینده این طرح در محله های و مناطق بیشتری اجرا خواهد شد.

وی با بیان این که دفاتر تسهیل گری شرح خدماتی دارند که شامل توانمندسازی مردم، آموزش مهارت ها، پیگیری مسائل آموزشی، بهداشتی، عمرانی و ... می شود، خاطرنشان کرد: دو سوم ماموریت دفاتر تسهیلگری، اجتماعی است.

موسی پور با بیان این که در این همایش سازمان های مردم نهاد با معاونین فرمانداران در خصوص طرح هایی که تصویب شده، تبادل نظر می کنند و سازمان های مردم نهاد سه ماه فرصت دارند که طرح را اجرا کنند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: از هر شهرستانی که طرح ها را به خوبی اجرا کند و نتیجه مثبت بگیرد، در فروردین ماه ۹۷ حمایت مالی می کنیم. مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ادامه داد: با توجه به تغییرات صورت گرفته در حوزه معاونین سیاسی اجتماعی فرمانداران، در این همایش راهبردهای حوزه اجتماعی به معاونین سیاسی اجتماعی ارائه شد تا آن ها بدانند در حوزه اجتماعی در خصوص ورزش، سلامت، فرهنگ و اجتماع و هم چنین ساماندهی متکدیان و حاشیه نشینی چه باید بکنند.

موسی پور با تاکید بر این که معاونین سیاسی اجتماعی فرمانداری ها باید نقش خودشان را جدی تر بگیرند، اظهار داشت: فرمانداران مسئولیت های زیادی دارند و این معاونین سیاسی اجتماعی هستند که باید در خصوص مسائل یاد شده، با حساسیت ویژه ای عمل نمایند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان ادامه داد: در این همایش از معاونین فرمانداران خواستیم که در راستای سند امنیت غذایی هر ماه به صورت سرزده از کشتارگاه ها و مراکز ارائه مواد غذایی در شهرستان خود بازدید کنند، در راستای سند ورزش، از مکان های ورزشی شهرستان خود بازدید نمایند، در راستای سند اجرای سند سلامت، از مراکز نگهداری کودکان، سالمندان، متکدیان و کمپ های ترک اعتیاد بازدید کنند.

موسی پور از توزیع ۲۳۰ میلیون تومان اعتبار میان سازمان های مردم نهاد ۲۳ شهرستان استان، خبر داد و گفت: حوزه ها و طرح های مختلفی برای سازمان های مردم نهاد تعریف و این سازمان ها اجرای طرح ها را بر عهده می گیرند، ضمن این که فرمانداری به عنوان ناظر و اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی به عنوان ناظر عالی این طرح ها خواهد بود.

وی با اشاره به این که این اقدام در راستای برون سپاری وظایف انجام می شود، گفت: هدف ما این است که سازمان های مردم نهاد فعال تر شوند.

موسی پور اظهار داشت: ما نگران جنگ نظامی نیستیم و به لطف خداوند بنیه دفاعی کشورمان قوی است اما بنیه اجتماعی ما ضعیف است و اعتیاد، حاشیه نشینی و مسائلی از این دست تهدیدی برای جامعه محسوب می شود.

وی با بیان این که در حوزه آسیب اجتماعی همه مسئولیت داریم و متاسفانه در گذشته این مسئولیت مغفول مانده است، اظهار داشت: دولت یازدهم این جرات را داشت که به حوزه مسائل اجتماعی با جدیت ورود پیدا کند و در دولت دوازدهم نیز این برنامه ها تداوم یابد تا برای مسائل این حوزه چاره اندیشی نماییم.
گفتنی ست در پایان این همایش سازمان های مردم نهاد و معاونین سیاسی اجتماعی فرمانداری ها، به تبادل نظر در خصوص طرح های پیشنهادی پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.