۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶
کد خبر: 579563

تربت جام- معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی گفت: تربت جام شایسته خدمت رسانی است و مسئولین برای خدمت به این منطقه قدردان مردم و حافظ وحدت باشند.

تربت جام شایسته خدمت رسانی است

به گزارش قدس آنلاین، سید جواد حسینی که ظهر دوشنبه در آئین تکریم و معارفه فرماندار تربت جام سخن می گفت افزود: وحدت در تربت جام اغراق نیست بلکه اوج وحدت در افکار و رفتار مردم  وجود دارد و مسئولین باید با خدمت صادقانه در افزایش وحدت بیش از گذشته تلاش کنند.

تلاش به «تلفیق هویتی» و پرهیز از «تقلیل هویتی»

وی در ادامه سخنانش گفت: ما باید به «تلفیق هویتی» بینیدشم و از «تقلیل هویتی» پرهیز کنیم و دو عنصر اصلی مولفه های  هویتی در کشور مان اعتقادات دینی  و فرهنگ ملی می باشد این دو مقوله در استان وجود دارد، فردوسی به عنوان نماد ملیت و امام رضا(ع) مظهر تفکر دینی ونباید  این دو عنصر را دربین جامعه تقلیل یابد.

 معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر حفظ عناصر فرهنگی در بین جامعه گفت: استراتژی نظام جمهوری اسلامی تکیه بر عناصر تلفیقی بوده  تا عناصر تفکیکی و تقلیلی و هویت ملی و مذهبی در ارتقاء فرهنگ کشورمان بخوبی نقش آفرینی می کنند.

وی تصریح کرد: شهرستان تربت جام پایتخت وحدت و انسجام در کشور است و این منطقه با وحدت برای سربلندی کشور تلاش دارند و لازم است مسئولان هم چنین تفکری داشته باشند.

تحصیلات دولتی ها در استانداری خراسان رضوی

وی همچنین به سطح تحصیلا ت فرمانداران استان اشاره کرد و گفت: ۶۴ درصد از فرمانداران استان درای مدرک ارشد و دکترا هستند، ۶۷ درصد معاونین فرماندار هم از همین تحصیلات برخوردارند و ۹۷در صد بخشداران از تحصیلات عالی داشته که توجه دولت به حوزه نخبگانی به خوبی مشهود است.

۳۴مدیراهل سنت در استان خراسان رضوی

حسینی گفت: انتصاب سه بخشدار و ۳۱ مدیراز برادران اهل سنت درپست های مدیریتی  استان خراسان رضوی با رویکرد عدالت ترجیحی بوده است که این مسیر ادامه خواهد داشت و لازم است برای خدمت گذاری از فرصت ها بدرستی استفاده شود و بپذیریم در فرهنگ سیاسی گفتار بر عمل غلبه دارد  برای اینکه گفتارها تبدیل به عمل شود باید برنامه ریزی قوی داشته باشیم.

۲۳ درصد اشتغالزایی کشور در خراسان رضوی ایجاد شده است

 وی همچنین در این مراسم به اهداف راهبردی استانداری خراسان رضوی اشاره کرد وگفت: ۱۶ هدف راهبردی استانداری به برنامه تبدیل شده است ودر حوزه معاون امنیتی و سیاسی استانداری به ۷۸ هدف تقسیم شده است و ۷۲۰ شاخص برای ما مشخص شده است.

 وی به تعهد دولت به  اشتغال  خراسان رضوی اشاره کرد وگفت: ۲۳ درصد اشتغال کشورطی یک سال گذشته  بالغ بر۱۸۴ هزارفرصت شغلی در استان خراسان رضوی ایجاد شده است و امسال هم تاکنون ۱۵۵ هزار فرصت شغلی انجام که تا آخر سال از ۱۶۰ هزار فرصت شغلی عبور خواهد کرد که اشتغالزایی از راهبردی های جدی دولت در استان خواهد بود.

شایان ذکر است درپایان این مراسم  طی حکمی مرتضی حمیدی بعنوان فرماندار تربت جام منصوب و از خدمت ۳ ساله  علی رستمی فرماندار اسبق تربت جام تقدیر گردید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.