رئیس جمهور سوریه در دیدار هیاتی از روسیه اعلام کرد که پیروزی های به دست آمده در جنگ ضد تروریسم شرایط را برای تسریع روند بازسازی فراهم کرده است.

پیروزی های به دست آمده شرایط تسریع بازسازی را فراهم کرده است

به گزارش قدس آنلاین، بشار اسد در دیدار هیاتی از روسیه به ریاست دیمیتری راگوزین معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد: پیروزی های متوالی محقق شده در جنگ ضد تروریسم در سوریه شرایط را برای تسریع و تقویت روند بازسازی ویرانه های به بار آمده از سوی تروریستها در بسیاری از مناطق سوریه فراهم کرده است. و این افق های اقتصادی گسترده ای را باز می کند و فرصتی بزرگ برای همکاری میان روسیه و سوریه است.

وی افزود: با توجه به روابط تاریخی میان دو کشور و دو ملت دوست و مواضع قابل توجه روسیه در قبال سوریه و ملت آن که در مقابله با جنگ تروریستی که سوریه را هدف قرار داد، نمایان شد؛ طبیعی است که روسیه شریک مهمی در روند بازسازی در بخش های مختلف باشد.

بشار اسد تاکید کرد: سوریه عضو موسس سازمان ملل است و هر نقش سازمان بین المللی در انتخابات آتی باید بر اساس منشور سازمان ملل و توجه به حاکمیت سوریه و آنچه ملت سوریه تصمیم می گیرد، باشد.

رئیس جمهور سوریه بیان کرد: عمر روابط با روسیه به بیش از 6 دهه بر می گردد. در سوچی محورهای روشنی را بررسی کردیم آنچه به قانون اساسی و پس از قانون اساسی شامل فرایند انتخابات و غیره مربوط می شود.

وی تاکید کرد: تمرکز فقط بر داعش با هدف منحرف کردن نگاههاست زیرا جبهه النصره هنوز در سوریه با حمایت غربی ها حضور دارد و داعش بخشی از تروریسم است. از نقش سازمان ملل در انتخابات به شرطی که حاکمیت سوریه را خدشه دار نکند، حمایت می کنیم. جنگ تمام نشده است اما ما مراحل مهمی را در نابودی مراکز اصلی داعش طی کرده ایم.

از سوی دیگر راگوزین به پیشرفت گسترده ای که همکاری های اقتصادی روسیه و سوریه شاهد آن است، اشاره کرد.

وی افزود: دولت و شرکت های بزرگ روسی آمادگی دائم و همیشگی برای حمایت و ارائه تجربیات خود در زمینه بازسازی سویه  و حمایت از ملت سوریه در مسیر پیشرفت و شکوفایی هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.