کرج - مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری وصنایع دستی استان البرزگفت: اکوتوریسم و بوم گردی از جمله اقدامات حائز اهمیتی است که باید در البرز مورد توجه قرار گیرد.

توجه ویژه به بوم گردی در استان البرز ضروری است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام فخرالدین صابری در مراسم ‌تودیع و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز که عصر امروز دوشنبه برگزار شد، اظهار کرد:  با تشکیل استان البرز باید دارایی های استان به سراسر کشور معرفی شود.

وی در ادامه افزود: البرز مسیر مواصلاتی سایر استانهای مجاور است و باید عبور از محورهای مواصلاتی استان البرز را به توقف و توقف را به اقامت مسافران تبدیل کرد تا در این اقامت جاذبه استان به مسافران و گردشگران معرفی شود.

حجت الاسلام صابری با بیان اینکه  البرز به سبب پیشینه تاریخی استانی ثروت مند است، در ادامه افزود: آیت الله سید محمود طالقانی در شهرستان طالقان زندگی می کرد لذا معرفی این شخصیت های بزرگ به جوانان، نوجوانان و اقشار مختلف مردمی الزامی است.

صابری با اشاره به اینکه اولین شهید ۱۵ خرداد سال ۴۲ در طالقان زندگی می کرد و از استان البرز برخاسته بود، گفت: صعنت گردشگری باید با مساعدت همگانی در استان البرز احیا شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز در ادامه گفت: تدوین طرح جامع بوم گردی و طرح جامع گردشگری از الزامات یک جامعه است همچنین پایتخت و موقعیت پاییزی و زمستانی مادها در استان البرز واقع شده که تپه تاریخی و باستانی ازبکی از جمله آن محسوب می شود.

وی تاکید کرد:  باید در راستای ثبت جهانی تپه ازبکی اقدامات لازم انجام گیرد.

صابری در ادامه گفت: نگاه منفعت طلبانه برخی در ارتباط با مراکزی که حکم دستگاه تنفسی را برای استان دارد؛ ظلم بزرگی است چرا که تبدیل کشت به خشت و برج سازی بستر بروز مشکلات عدیده ای را فراهم می کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز در پایان افزود: درصدد هستیم با کمک بخش خصوصی صنعت گردشکری استان توسعه و ارتقا داده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.