بیرجند-مدیرکل راه آهن شرق از تعمیرات اساسی لوکوموتیوهای چینی و تعمیرات اساسی واگن تحت عنوان پروژه‌های جوار ریلی با استفاده از ظرفیت موجود و در آینده با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در طبس خبر داد.

تعمیرات اساسی لوکوموتیوهای چینی در طبس اجرایی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حسن ماسوری ظهر امروز در دیدار کارگروه حمل و نقل شهرستان طبس با معاون استاندار و  فرماندار ویژه از  تعمیرات اساسی لوکوموتیوهای چینی و تعمیرات اساسی واگن  تحت عنوان پروژه‌های جوار ریلی با استفاده از ظرفیت موجود و در آینده با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در طبس به صورت کارخانجات تعمیرات اساسی خبر داد که این فرصت باعث انتقال دانش از مهندسین چینی به نیروهای بومی منطقه و اشتغالزایی می‌ شود.

مدیرکل راه آهن شرق بیان کرد: با اعتبارات دولتی نمی‌توان پروژه‌ها را به اتمام رساند و درصدد جذب سرمایه‌گذار هستیم. 

وی ادامه داد: سال جدید آغاز عملیات خط دوم محور راه آهن شرق را خواهیم داشت که در صورت پیگیری مسئولین ارشد استان از جمله استاندار و نمایندگان مجلس در اجرای این پروژه  می‌توان از فاینانس روس استفاده کرد. 

ماسوری گفت: این اداره کل در حمل و نقل ریلی جایگاه سوم را در بین مناطق راه آهن دارد و تا ۲۳ آذر شاهد افزایش ۲۰درصدی بارگیری و رشد ۱۵ درصدی  تن کیلومتر نسبت به مدت مشابه سال قبل  بوده‌ایم. 

سیدمهدی طلائی‌مقدم معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس نیز در این نشست گفت: دو خطه شدن محور راه آهن شرق یک سرمایه‌گذاری برای کشور است و ماسوری مدیرکل راه آهن شرق با ارتباطات خوبی که در تهران و ستاد دارد و با پیگیری‌های مستمر خود می‌تواند برای شهرستان مفید باشد که باید از وی استفاده کرد. 

امام جمعه طبس نیز در این نشست گفت: این شهرستان موقعیت استراتژیک در کشور دارد و فرودگاه طبس یکی از مجهزترین فرودگاه‌های کشور است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم مهاجریان افزود: راه آهن شرق که مرکز آن در طبس است بزرگترین محور ریلی کشور است که پتانسیل خوبی برای استان و شهرستان محسوب می‌شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.