شیراز- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از اهدای یازدهمین و دوازدهمین نشان مفاخر تا پایان سال جاری خبر داد.

اهدای ۲ نشان مفاخر تا پایان سال جاری به بزرگان فرهنگ و هنر

به گزارش قدس انلاین، بهزاد مریدی دوشنبه شب در آیین اهدا دهمین نشان مفاخر فارس به حسن صفری که با عنوان «این پنجه های دُرافشان» در یکی از هتل های شیراز برگزار شد، گفت: فارس چهره هایی نظیر ذوالفنون، احمد پژمان، رضوی سروستانی، محمدرضا درویشی، مسعود شناسا، حسن صفری و بسیاری از بزرگان را در خود جمع کرده و ما نمی توانیم که این را نادیده بگیریم.

او که در انتهای این مراسم خود را به جمع حاضر در آیین بزرگداشت استاد حسن صفری رساند، افزود: فارس به دلیل حضور این مفاخر، مهد شعر و موسیقی است.

وی با ابراز امیدواری به اینکه با همت تمامی بزرگان این عرصه، پژوهشگران حوزه موسیقی فضایی فراهم شود که بتوان موسیقی فارس را تعریف کرد ادامه داد: این بخش از ایران رنگیم کمانی از اقوام است که در فارس بزرگ ساکن هستند.

مریدی در ادامه گفت: آرزویمان این است برای تعریف و هویتی که فارس دارد بی تردید موسیقی بخشی از هویت اصلی و نشان دهنده بخش بزرگی از فرهنگ ماست، از این رو آرزو دارم بسیاری از جاهایی که موسیقی آن مرز تعیین کرده اند توسط ما هم انججام گیرد.

وی به زنده ساختن موسیقی فارس توسط زنده یاد عطا جنگوک اشاره کرد و افزود: پیش از این، مرحوم جنگوک این چنین کاری را آغاز و این خدمت را کرد؛ او برای بختیاری ها و حتی مردمان بندرعباس و قشم این کار را سامان داد.

مریدی از پژوهشگران و فعالان حوزه موسیقی درخواستی هم داشت و گفت: به ما کمک کنید تا بتوانیم موسیقی فارس را به گونه ای تعریف کنیم که وقتی به عنوان نماینده در کشورهای مختلف حاضر می شویم، بدانیم نشانی از هویت این گهواره تمدنی ایران زمین داریم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس اعطا دهمین نشان مفاخر فرهنگی را به استاد حسن صفری افتخاری برای خود و مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برشمرد و از اعطا ۲ نشان مفاخر استان فارس تا پایان سال جاری خبر داد.

نشان مفاخر فارس پیش از این به چهره هایی نظیر محمدرضا محرری، پرویز خائفی، عبدالعلی دستغیب، صدرا ذوالریاستین شیرازی، ابوالقاسم فقیری، امین فقیری، سیروس رومی، منصور اوجی و داریوش نویدگویی اهدا شده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.