داعش در عراق وسوریه با عملیات نظامی صرف نابود نمی شود و ما برای مبارزه با این خطر تروریستی باید یک جریان سراسری در گوشه گوشه جهان راه بیاندازیم

تکفیری‌ها بدنبال شیوه های جدید برای مقابله با جریان مقاومت هستند

قدس آنلاین- با پایان افول ستاره بخت داعش در عراق و اعلام نابودی کامل آن توسط حیدر العبادی نخست وزیر عراق و پیش بینی اکثر کارشناسان مبنی بر اتمام عمر این گروه تروریستی مرگبار در سوریه، بحث های جدیدی در حول احتمال بقای این گروه حداقل در ابعاد فکری و اندیشه ای و یا انتشار آن به مناطق دیگر در یک قالب و شکل جدید مطرح شده است.   به ویژه که حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی در پاسخ به نامه تبریک سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس به مناسبت پایان داعش بر لزوم هشیاری و آمادگی جهت برخورد با اشکال جدید این پدیده شوم تکفیری- تروریستی تاکید داشتند. در همین زمینه خبرنگار بیت المقدس گفتگویی با شیخ تاج الدین الهلالی، عالم مصری، عضو شورای جهانی مجمع تقریب مذاهب اسلامی ومفتی عام اسبق استرالیا داشته که مشروح آن در زیر می آید:

رهبر انقلاب اسلامی آیت الله خامنه ای چندی قبل در پیامی به اجلاس علمای مقاومت در بیروت اشاره مهمی به انواع مختلف مقاومت در آینده داشتند. به نظر شما چرا ایشان چنین مسئله ای را طرح کرده و انواع مختلف مقاومت چه می تواند باشد؟

هر مسلمانی باید بداند که خداوند تبارک و تعالی در سوره انفال ما را به آماده کردن امکانات و تجهیزات در برابر دشمن امر کرد (وَأَعِدُّوالَهُمْمَااسْتَطَعْتُمْمِنْقُوَّةٍ). قوة در زبان عربی نکره است که دراینجا بیانگر عمومیت است. یعنی قدرت عقیدتی، ایمانی، فکری، اقتصادی و همچنین سیاسی و رسانه ای. ما هم می خواهیم که امکانات و قوا برای حضور در صحنه بسیج شود تا در میان امت و ملت های دیگر به ویژه در برابر اسرائیل این دشمن خطرناک و مکارعزت و نیروی بازدارندگی ما تقویت شود ودر این راه باید از انواع مختلف ومتفاوت مقاومت فکری، عقیدتی واقتصادی استفاده شود واین منظور رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی‌ها و رهنمودهایشان است تا امت اسلامی همه امکاناتش را بر اساس روش های متنوع جهت رویارویی با دشمن به صحنه بیاورد.

داعش در سوریه و عراق تقریبا رو به اضمحلال است. پیش بینی می کنید که این گروه تروریستی از جهان اسلام بطور کامل رخت خواهد بست یا بقایایی از آن وجود خواهد داشت؟

مشخص است که داعش، این گروه تکفیری خوارجی خونبار از بیماری ایدز هم خطرناک تر است، بیماری ای که همه جهان را به لرزه درآورده و پزشکان در میزان خطرناک و آسیب زا بودن آن درمانده اند و برای همین همه دست به دست هم داده اند تا با آن مبارزه کنند. داعش هم نوعی ایدز فکری است و بدتر از بیماری ایدز است که بشریت را گرفتار کرده است. وقتی برای در آوردن یک غده سرطانی عمل جراحی انجام می دهیم به بیمار داروی شیمیایی می دهیم چراکه سلول های سرطانی در جسم بیمار پیشرفته و تلاش داشته اند در سراسر بدن وی منتشر شوند. داعش هم پس از ریشه کن شدن در سوریه وعراق پوست اندازی خواهد کرد و با تغییر برنامه ها و نوع سلاحش دوباره به جنگ مقاومت و اندیشه مقاومت بازخواهدگشت چراکه آنها اصولا برای پیشبرد پروژه های آمریکا واسرائیل در منطقه ظاهر شده اند. لذا داعش در عراق وسوریه با عملیات نظامی صرف نابود نمی شود و ما برای مبارزه با این خطر تروریستی باید یک جریان سراسری در گوشه گوشه جهان راه بیاندازیم.

لطفا نظرتان را در خصوص کلمات زیر به اختصار بیان بفرمائید.

مقاومت اسلامی: آبروی امت اسلامی

سید حسن نصر الله: مرد امت اسلامی

رهبر معظم انقلاب اسلامی: میراث دار برحق انقلاب اسلامی

امام خمینی(ره) : مرد ربانی که امامت را بر طاغوت گذرا پیروز ساخت و با عصایش با عصیانگران جنگید

آمریکا: بدون شک شیطان اکبر

اسرائیل: غده سرطانی که باید ریشه کن شود

فلسطین: دُری که غصب شده ونیازمند بازوی مردانمقاومت است

ایران: میراث دار بر حق اندیشه اسلامی ربانی. امروز تهران و فردا فلسطین

*منتشر شده در ویژه نامه بیت المقدس روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.