گرگان- مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان از افزایش ۱۹ برابری تسهیلات برای اجرای طرح مشاغل خانگی در سال جاری در مقایسه با سال ۹۵ خبر داد و گفت: امسال ۱۹۲ میلیارد ریال برای این طرح به گلستان اختصاص یافته که از طریق بانک ها ارائه می شود.

افزایش ۱۹ برابری تسهیلات اجرای طرح مشاغل خانگی در گلستان

به  گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سعید مازندرانی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد:  ۶۱۷ طرح مشاغل خانگی در استان از سوی متقاضیان ارائه شد که تاکنون ۵۶ میلیارد ریال وام پرداخت شده است.
وی افزود: تأکید شده  که به دنبال مشاغل نو و آی‌تی برویم که بازار اشباع نشده باشد اما ۶۲ درصد تسهیلات در بحث قالیبافی، خیاطی، گلدوزی و تایپ پرداخت شده است. در حالی‌که در زمینه‌های بوم‌گردی، صنایع دستی و آی‌تی هم می‌توانیم از این تسهیلات استفاده کنیم.
مازندرانی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد مشاغل خانگی مربوط به بانوان است، خاطرنشان کرد: ۳۰۴ عنوان شغلی در مشاغل خانگی تعریف شده است.
وی با اشاره به اینکه گمیشان رتبه اول در حوزه اشتغال داشته است، گفت: در طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ۴۹۹ نفر موفق به عقد قرارداد شدند که در حال حاضر مشغول به کار هستند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان خاطرنشان کرد: تعهد ما در طرح کارورزی چهار هزار و ۳۲۰ نفر بود که عملکرد ما در این بخش عملکرد اول در سطح کشور است.
به گفته مازندرانی ۱۱ هزار نفر در این طرح ثبت نام کردند و یک‌هزار و ۳۹ واحد هم متقاضی جذب کارورز هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.