خرم‎آباد- معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان در مراسم تکریم از فعالان حوزه‏ حمل و نقل و راهداری گفت: توسعه جامعه نیازمند وجود فعالان عرصه‏ حمل و نقل است.

توسعه‎ جامعه نیازمند وجود فعالان عرصه‏ ی حمل و نقل است

به گزارش خبرنگار قدس‎آنلاین، حبیب اله خجسته پور، در این مراسم که به مناسبت گرامیداشت هفته حمل و نقل در خرم‏ آباد برگزار شد، به نقش تاثیرگذار حمل و نقل در اقتصاد کشور اشاره کرد و افزود: حوزه‏ی حمل و نقل در توسعه اقتصادی نقش بسیار مهم و با اهمیتی دارد و اگر این حوزه در چرخه‏ی‏ اقتصاد با کم ترین آسیب و مشکلی مواجه شود، قطعا کل اقتصاد دچار آسیب خواهد شد.

خجسته پور افزود: برخلاف بسیاری از حوزه‏ها که با توسعه علم و توسعه تکنولوژی از لحاظ ماهیتی دچار تغییر کاربری شده‏اند، حوزه حمل و نقل هم‏چنان اصالت خود را حفظ کرده است.

وی خاطر نشان کرد: حمل و نقل جاده‏ای می‏تواند در تغییر و پیشرفت ابزار دچار تغییر شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان ادامه داد: علی‏رغم تغییرات مختلفی که در این حوزه ایجاد شده اما ماهیت حمل و نقل دچار تغییر نشده و جامعه ما هم‏چنان نیازمند وجود ناوگان حمل و نقل عمومی در سطح جاده‏ها جهت انتقال مایحتاج عمومی مردم هم در حوزه تولید و هم مصرف است.

وی اظهار داشت: با گذشت زمان با وجود تغییراتی که در تمام حوزه‏ها انجام شده و می‏شود اما جایگاه خدمت گزاران در عرصه‏ی حمل و نقل در آن مسیری که می‏بایست باشد، قرار دارد و جامعه ما و توسعه آن نیازمند وجود فعالان عرصه‏ی حمل و نقل است.

خجسته پور گفت: حوزه‏ی حمل و نقل علاوه بر تاثیرات فراوان و مثبت بر روی مباحث اقتصادی، در حوزه‏های اجتماعی و ارزشی هم فعالان و خدمت گزاران این عرصه خواهند توانست تاثیر مثبتی را از خود بر جای بگذارند.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری لرستان با اشاره به حضور فعالان حمل و نقل در جبهه‏ های نبرد، بیان کرد: حضور ناوگان حمل بار و رانندگان در بنادر، جهاد بزرگ تخلیه بار در تاریخ این انقلاب ثبت شد و آن‏ها نشان دادند تا چه اندازه در این حوزه توانمند و موفق هستند.

وی با اشاره به این‏که اگر ناوگان حمل و نقل عمومی نبود آن همه نیروی آماده رزم در جبهه ‏های جنگ را چه کسی دقیق و سر موقع به عملیات‏های مختلف می‏رساند، اضافه کرد: رانندگان در شرایط سخت جنگ، بدون داشتن سنگر و محافظ  در جادههای مختلف جنگی و پشت جبهه در حال تردد بودند و اجازه ندادند وقفه‏ای در مسیر پیشرفت و توسعه‎‎ی این مملکت ایجاد شود.

خجسته پور با اشاره به این‏که فعالان حوزه‏ی حمل و نقل نیازمند وجود جاده‏های ایمن هستند و نیاز دارند که هرگاه جادههای ما دچار آسیب شد بلافاصله ترمیم شوند، گفت: اگر به واسطه بارش باران و برف جادههای ما با سختی و مشکل مواجه شوند، نیازمند رفع این مشکلات هستیم که راهداران به عنوان فرشتگان جاده‏ها در کنار رانندگان همواره حضور خواهند داشت.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری لرستان یادآور شد: راهداران هم در گرمای سوزان تابستان و هم در سرما و یخبندان زمستان نه تنها در خدمت رانندگان و فعالین عرصهی حمل و نقل بوده‏اند بلکه در خدمت مسافرین شخصی که با انواع و اقسام وسیله نقلیه در سطح کشور برای مقاصد متعدد تردد می‏کنند، هستند و بارها شاهد بوده‏ایم که حضور یک راهدار در جاده‏ها باعث نجات جان یک انسان شده است.

خجسته پور با قدردانی از تلاشگرانی که در راه نجات انسان‏ها و در راه تسهیل عبور و مرور خدمت می‏کنند، اضافه کرد: پلیس راه، شهرداری‏ها، راه و شهرسازی، جمعیت هلال احمر، اورژانس و... که در کنار راهداران در راه کمک به مردم و نجات انسان‏ها تلاش می‏کنند، شایسته تقدیر هستند.

خجسته پور هم‏چنین با قدردانی از زحمات مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‏ای استان و تمامی همکاران‏اش که در این ایام خود را مهیای خدمت به مردم می‏کنند، ادامه داد: آرزو می‏کنیم که خداوند نعمت خود را بر این مردم ارزانی داشته و انشالله شاهد بارش باران و برف و رحمت الهی در کشور باشیم، هر چند زحمت راهداران زیاد شود، اما نعمتی‏ ست که همواره آرزوی آن را داریم.

وی هم‏چنین با قدردانی از فعالین حوزه ‏ی حمل و نقل که در قالب تشکل‏ها و سندیکاهای مختلف در جهت رفع مشکلات این حوزه تلاش می‏کنند، تصریح کرد: البته با توجه به رکود نسبی که در سنوات گذشته در بحث اقتصاد به وجود آمد این روزها فعالان این حوزه با مشکلات اقتصادی مواجه شده‏اند که در این مسیر فعالان حاضر در تشکل‏های حمل و نقل در جهت تسهیل مشکلات آن‏ها  تلاش می‏کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.