تربت جام - رئیس اداره تعاون روستایی تربت جام از خرید حمایتی و توافقی حدود ۱۰تن زعفران با مبلغ بیش از ۴۰ میلیارد تومان در این شهرستان خبر داد.

خرید ۱۰تن زعفران حمایتی دولت در تربت جام

محمود اعظمی به خبرنگار قدس آنلاین گفت: در راستای سیاست های ابلاغی وزرات جهاد کشاورزی  مبنی بر خرید توافقی زعفران جهت حمایت از کشاورزان از ابتدای آبان ماه شروع و تا آخر آذر ماه پایان خواهد یافت.

رئیس اداره تعاون روستایی تربت جام با اشاره برفرایند نرخ گذاری زعفران گفت: کشاورزان با تحویل زعفران خود به شبکه تعاون روستایی به آزمایشگاه ارسال خواهد شد و پس از سه روز کیفیت محصول به چهار نرخ پوشال ۱و ۲، نگین ۱و۲ قیمت گذاری خواهد شد که  ۴۰ درصد مبلغ بصورت نقد پرداخت و ۶۰ درصد دیگر طی سه ماه آینده  توسط بانک عامل پرداخت خواهد شد.

وی گفت: خرید حمایتی زعفران توسط دولت با روزهای پایانی تحویل با استقبال خوبی مواجه شده است و این خرید حمایتی  توانسته حدود یک میلیون تومان نسبت به بازار به نفع کشاورز باشد و به تنظیم بازار کمک شایانی داشته باشد.

وی به چگونگی تحویل زعفران به شبکه تعاون روستایی اشاره کرد وگفت: برای تحویل محصولات سامانه ای طراحی شده است که از ساعت ۸ الی ۱۴ نسبت به خرید و نبت دهی فعال است ودر روز بطور میانگین ۴۰ نفر و حدود ۴۰۰ کیلوگرم خریداری خواهد شد و حداقل خرید از کشاورز از یک کیلو گرم شروع می شود و هرچند با توجه به استقبال کشاورزان در روزهای پایانی تحویل زیاد شده است اما در خواست برایتمدید خرید حمایتی به استان انجام شده است.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.