رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد با اشاره به افزایش متقاضیان رشته های تجربی نسبت به رشته های ریاضی و علوم انسانی، گفت: دانشگاه آزاد باید رشته های پزشکی و پیراپزشکی را گسترش دهد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر علی اکبر ولایتی در نشست استعدادهای درخشان حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی که امروز سه شنبه ۲۸ آذر در سالن همایش بیمارستان فرهیختگان برگزار شد، گفت: حوزه علوم پزشکی، حوزه مهمی است و باید امکانات لازم را برای اینکه بتوانیم پاسخگوی نیازها باشیم، تهیه کنیم که مهمترین این نیازها بیمارستان است.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: باید بتوانیم سازوکاری ایجاد کنیم که با دستگاه های متصدی درمان همکاری بیشتری داشته باشیم، چرا که حوزه علوم پزشکی پرهزینه است و به طور میانگین هر تخت بیمارستانی دو میلیارد تومان هزینه دارد و به تنهایی نمی توان از عهده این هزینه ها برآمد.

 ولایتی با بیان اینکه از زمانی که دانشگاه آزاد اسلامی، بیمارستان آموزشی و درمانی ایجاد کرده است، فارغ التحصیلان آن درخشیده اند، اظهار داشت: یکی از محاسن رشته های پزشکی این است که دو امتحان سراسری و مشترک برای دانشجویان این رشته برگزار می شود و آنجا معلوم می شود که هرکسی چه قابلیت هایی دارد و بدون گذر از این دو آزمون کسی نمی تواند پزشک شود.

وی ادامه داد: با توجه به انگیزه‌هایی که در دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد، استعدادهای درخشان زیادی می بینیم که موجب سربلندی دانشگاه آزاد اسلامی می شوند و ما به پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی بسیار امید داریم.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با ابراز امیدواری از حضور دکتر نفر به عنوان معاون پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دکتر نفر از افراد تراز اول پزشکی است و به حوزه خود مسلط است، امیدواریم با این فرصت موجود بتوانیم شاهد آن باشیم که دانشگاه آزاد اسلامی رتبه اول آزمون های پزشکی را داشته باشد و در حوزه پزشکی بدرخشد.

 ولایتی تأکید کرد: رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی هم کارنامه درخشانی دارد و امیدواریم همه رشته های پزشکی این گونه باشد.

وی با بیان اینکه اکنون متقاضیان رشته های تجربی بیش از رشته های ریاضی و علوم انسانی شده است، گفت: با توجه به این موضوع دانشگاه آزاد اسلامی باید رشته های پزشکی و پیراپزشکی خود را گسترش دهد، تا بتواند از این فرصت استفاده کند و پاسخگوی نیاز متقاضیان تحصیل در این رشته ها باشد.

نشست استعدادهای درخشان حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی به منظور ارج نهادن به فعالیتهای برجسته دانشجویان مدال آور و صاحب رتبه در نهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور و همچنین ارتقای انگیزش و افزایش روحیه رقابت سازنده در میان دانشجویان گروه علوم پزشکی صبح امروز در سالن همایش بیمارستان فرهیختگان برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.