۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶
کد خبر: 579769

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز، ایران لنگرگاه امنیت منطقه است و اقدامات جمهوری اسلامی در سالهای اخیر نشان داد که ما به دنبال منطقه‌ای آرام، امن و باثبات هستیم.

ایران لنگرگاه امنیت منطقه است

به گزارش قدس آنلاین، «لی جون» معاون بین‌الملل حزب حاکم چین با محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار رضایی ضمن خوش‌آمدگویی به آقای جون و هیأت همراه، به رابطه بسیار خوب دو کشور جمهوری اسلامی ایران و چین اشاره کرد و گفت: حضور هیأت‌های بلندپایه دو کشور نویدبخش گسترش روابط و آینده درخشان میان دو کشور خواهد بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تقدیر از نقش مؤثر آقای «شی جین پینگ» رهبر حزب حاکم چین، تصریح کرد: انسجام روابط و نزدیکی دو ملت ایران و چین نسبت به گذشته فوق‌العاده بهتر و امیدبخش‌تر شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در چهار دهه‌ی اخیر، به نقش مؤثر ایران در پایان دادن به حضور و ادامه حیات گروه افراطی و جنایتکار داعش اشاره کرد و گفت: امروز، ایران لنگرگاه امنیت منطقه است و اقدامات جمهوری اسلامی در سالهای اخیر نشان داد که ما به دنبال منطقه‌ای آرام، امن و باثبات هستیم.

محسن رضایی توسعه اقتصاد را از اولویت‌های اصلی کشورمان برشمرد و گفت: تقویت اقتصاد داخلی در کنار گسترش همکاری‌های اقتصادی بین‌المللی در اولویت تلاش‌های مسئولان جمهوری اسلامی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تجارب مفید جمهوری اسلامی در مسائل منطقه‌ای، ضمن اعلام آمادگی برای به اشتراک گذاشتن این تجربیات با سایر کشورها از جمله چین، تصریح کرد: انتظار داریم کشور دوست و برادر چین، در زمینه انتقال تجربیات اقتصادی و سرمایه‌گذاری در کشور ما حضور فعالانه داشته باشد.

وی ایجاد محدودیت برای گسترش روابط چین با جمهوری اسلامی ایران را خواست نظام سلطه دانست و تصریح کرد: امیدواریم دوستان چینی تلاش کنند تا بر محدودیت‌ها فائق آیند و شاهد روابطی درخشان، توسعه‌یافته و باثبات میان دو کشور باشیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به اقدامات ماجراجویانه آمریکا و برخی کشورهای غربی در منطقه اشاره کرد و افزود: رفتارهای آمریکا و برخی کشورهای اروپایی باعث تضعیف حضور آنان در منطقه شده و خواهد شد، همچنان که مداخلات آنان در سوریه و عراق به کاهش نفوذ آنان در این دو کشور و افزایش نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه منجر شده است.

رضایی به رهبران و مسئولان کشور چین توصیه کرد روابط دوستانه در همه زمینه‌ها را با جمهوری اسلامی ایران گسترش دهند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فرمایشی از بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی(ره)، در سالهای اول پیروزی انقلاب، مبنی بر اینکه کشورهای شرقی هیچ چیز کمتر از غربی‌ها برای پیشرفت و توسعه ندارند، جمهوری اسلامی ایران و چین را مثال بارز این بیان حضرت امام(ره) خواند و تأکید کرد: آینده منطقه و آسیا از آن کشورهای مستقل و باانگیزه‌ی بالا، در منطقه است.

در ادامه این دیدار آقای لی جون، معاون بین‌الملل حزب حاکم چین با تشکر از مهمان‌نوازی جمهوری اسلامی ایران و مجمع تشخیص مصلحت نظام از هیأت چینی، پیام تبریک دکتر رضایی برای انتخاب مجدد دبیرکل حزب حاکم چین را خوشحال‌کننده خواند و افزود: هدف بلندمدت اعلام شده کنگره حزب حاکم چین برای آینده این کشور، تبدیل چین به کشوری قوی، مردم‌سالار و متمدن و زیبا به لحاظ زیستی است.

وی توسعه و حضور متوازن چین در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، منطقه‌ای و بین‌المللی را از اهداف این کشور اعلام کرد و افزود: در این مسیر کشور چین برخلاف برخی کشورهای مسئولیت‌نشناس که معاهدات بین‌المللی را پاره می‌کنند، وظیفه خود می‌داند برای رسیدن به جامعه بشری برابر و عادلانه به پیمان‌های بین‌المللی پایبند باشد.

آقای لی جون، جمهوری اسلامی ایران را کشوری بزرگ و بانفوذ در منطقه خاورمیانه و جهان دانست و با بیان این مطلب که چین نقش مهم ایران در حلّ و فصل مسائل منطقه‌ای را به رسمیت می شناسد، نسبت به توسعه روابط دو کشور ابراز خوش‌بینی و تأکید کرد: ما هم علاقمندیم از تجربیات جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های گوناگون بهره بگیریم.

معاون بین‌الملل حزب حاکم چین یکی از موانع گسترش روابط ایران و چین را وجود نظام حکمرانی جهانی دانست که کشورهای غربی در آن نقش‌آفرینی زیادی دارند.

وی در پایان گفت: ما هم تلاش می‌کنیم یک نظام جهانی برابر و عادلانه برای همه مردم دنیا بسازیم، چرا که توسعه کشورها می‌تواند از راه‌های گوناگون و بنا بر ویژگی‌های خاص آنان صورت گیرد و لزومی ندارد ما از غربی‌ها پیروی کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.