همزمان با مراسم جشن افتتاح هزارمین مدرسه برکت، تفاهمنامه ساخت ۱۰۰۰ مدرسه دیگر در مناطق محروم کشور بین مؤسسه بنیاد برکت و وزارت آموزش و پرورش امضا شد.

تداوم نهضت آموزشی با ساخت ۱۰۰۰ مدرسه دیگر

قدس آنلاین- همزمان با مراسم جشن افتتاح هزارمین مدرسه برکت، تفاهمنامه ساخت ۱۰۰۰ مدرسه دیگر در مناطق محروم کشور بین مؤسسه بنیاد برکت و وزارت آموزش و پرورش امضا شد.

به گزارش خبرنگارما، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، صبح دیروز در مراسم افتتاح هزارمین مدرسه توسط مؤسسه دانش بنیان برکت که در نمایشگاه دائمی دستاوردهای اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام برگزار می‌شد، با اشاره به اینکه مدرسه اساس کار توسعه است، گفت: دنیا در پیشرفت علم و دانش به سرعت رو به جلو می‌رود و ما اگر از این قافله جا بمانیم، کلاهمان پس معرکه است و در صورت دراز کردن دست نیاز به سوی دشمن نمی‌توانیم ادعای استقلال کنیم.

وی با بیان اینکه امید است در سال‌های آینده تابلوی بنیاد برکت خیلی بزرگ‌تر شود، گفت: پس باز هم برای محرومان جامعه مدرسه بسازید.

* آموزش در کنار اخلاق

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اکثر بدبختی‌های بشر را ناشی از قرار گرفتن علم و فناوری در خدمت سبعیت، وحشیگری و شهوت دانست که در پرتوی آن با انفجار یک بمب اتم هزاران انسان کشته می‌شوند، افزود: در مدارس کشور در کنار علم باید اخلاق هم آموخته شود تا دانشمندان با اخلاق تربیت شوند.

به گفته محمدی گلپایگانی در حال حاضر افراد در فضای مجازی مستهجن‌ترین تصاویر را مشاهده می‌کنند و این موضوع موجب از بین رفتن بنیان خانواده‌ها و افزایش طلاق شده است.

وی با اشاره به اینکه ایران از امکانات زیادی برخوردار است، گفت: فقط منتظر مرد عمل هستیم و امیدواریم در آینده نه چندان دور با رهنمودهای رهبر انقلاب به پیشرفت‌های بزرگ دست پیدا کنیم.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری نامگذاری هزارمین مدرسه برکت به نام شهید را اتفاق مبارکی خواند و ابراز امیدواری کرد تا اعمال خیرخواهانه و خدمات ارزنده ستاد اجرای فرمان امام(ره) که بسیار گسترده و مفید است، ذخیره آخرت آن‌ها قرار گیرد.

وی همچنین به ضرورت استحکام مدارس اشاره کرد و گفت: بنیاد برکت مدارسی ساخته که در زلزله شدید کرمانشاه هم آسیب ندیده‌اند که این امر نشان دهنده ساخت اصولی آن‌ها بوده است، بنابراین تشویق و تکریم سازندگان این گونه مدارس کار نیکویی است.

* کار در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری است

در این مراسم محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از آمادگی این ستاد برای ساخت ۱۰۰۰ مدرسه دیگر خبر داد و گفت: به باور ما کار در آموزش و پرورش سرمایه گذاری است نه هزینه، بنابراین تا جایی که ممکن است باید در این بخش سرمایه گذاری شود. وی با اشاره به گذشت ۱۰ سال از فرمان تاریخی مقام معظم رهبری برای تشکیل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: خود ما هم تصور نمی‌کردیم روزی در این ستاد به این نقطه برسیم.

وی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در حال حاضر ۱۴ نوع خدمت به مردم مناطق محروم ارائه می‌کند، افزود: کار این ستاد از توانمندسازی اقتصادی و مدرسه سازی شروع شده و اشتغال‌زایی محوری‌ترین فعالیتش است.

وی از اجرای ۳۲۲ طرح اقتصادی در مناطق محروم کشور خبر داد و گفت: از این تعداد تا کنون ۱۷۰ طرح به صورت کامل عملیاتی شده است.

مخبر، آبادانی ۲۵۰۰ روستا از ۴۰۰۰ روستای هدفگذاری شده، ساخت و تحویل ۶۰ درصد از ۲۱ هزار مسکن هدفگذاری شده، اعطای ۶۰ هزار وام قرض الحسنه پیش بینی شده، پرداخت ۶۰ هزار نسخه دارویی بیماران سرطانی، کمک به ۳۰۰۰ زوج نابارور و ساخت ۱۱ بیمارستان را از دیگر اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در مناطق محروم طی ۱۰ سال اخیر خواند و گفت: محور بودن مردم یکی از ویژگیهای این ستاد است به همین خاطر تا کنون ۱۴ هزار تقاضای مشارکت از سوی مردم داشتیم که تاکنون ۶۰۰۰ نفر از آن‌ها اسناد و مدارک خود را ارائه کرده‌اند که این به معنی آماده بودن ۱۲هزار میلیارد تومان اعتبار برای سرمایه گذاری در طرح‌های برکت است که البته این رقم ظرفیت افزایش ۵۰ هزار میلیارد تومانی را هم دارد.

وی با اشاره به اینکه گاهی منابع کشور معطل می‌مانند، گفت: در بنیاد برکت ۲۵هزار و ۵۰۰ طرح با اعتبار ۸۴۰۰ میلیارد تومان با ۴۰ نیرو اجرا شد که این موضوع نشان از ظرفیت‌های کشور دارد که البته گاهی به کار گرفته نمی‌شوند که در این باره باید از دستگاه‌ها سؤال شود.

* عهد مقدس برای مدرسه‌سازی

عارف نوروزی، مدیرعامل مؤسسه بنیاد برکت نیز در ابتدای این مراسم از تلاش مسئولان این مؤسسه برای زدودن محرومیت از چهره ایران سخن گفت و افزود: عهد بستیم تا ۱۰۰۰ مدرسه بسازیم که امروز با افتتاح ۷۶ مدرسه و ۶۰۰ کلاس درس جدید از این رقم عبورکردیم و امیدواریم این راه پر برکت را با شتاب بیشتر ادامه بدهیم.

در پایان مراسم یاد شده تفاهمنامه ساخت ۱۰۰۰ مدرسه دوم برکت در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته و ساخت ۲۱ مدرسه برکت با ۲۶۰ کلاس درس در مناطق زلزله زده کرمان و کرمانشاه بین ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و آموزش و پرورش به امضا رسید.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.