وزیر نفت گفت: ابهاماتی درباره سخنان رئیس جمهور در زمینه نحوه افزایش قیمت بنزین و گازوئیل مطرح شد، در واقع نظر رئیس جمهور این است که مجموع قیمت این دو فرآورده از نصف قیمت جهانی آنها بعد از افزایش بیشتر نخواهد شد.

مجموع قیمت بنزین و گازوئیل بیش‌تر از ۲ هزار تومان نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین، بیژن زنگنه گفت: ابهاماتی درباره سخنان رئیس جمهور در زمینه نحوه افزایش قیمت بنزین و گازوئیل مطرح شد، در واقع نظر رئیس جمهور این است که مجموع قیمت این دو فرآورده از نصف قیمت جهانی آنها بعد از افزایش بیشتر نخواهد شد.

وی افزود: اگر قیمت بنزین یک هزار تومان و گازوئیل ۳۰۰ تومان محاسبه کنیم، قیمت جهانی این دو فرآورده اکنون بالای ۴ هزار تومان است و منظور این بود که قیمت مجموع بنزین و گازوئیل در هر شرایطی و با هر افزایشی بیشتر از ۲ هزار تومان نخواهد شد.

وزیر نفت ادامه داد: درباره پیشنهاد وزارت نفت برای قیمت بنزین و گازوئیل در لایحه بودجه سال ۹۷ هم ما پیشنهاد قیمت نمی دهیم و دولت هر زمانی که تصمیم به اضافه کردن قیمت گرفت اعلام می شود و هنوز این موضوع در مرحله ای نیست که بتوان قیمتی را برای اطلاع مردم اعلام کنیم.

وی تصریح کرد: درخصوص مطرح شدن قیمت های هزار و ۵۰۰ و ۴۰۰ تومان برای بنزین و گازوئیل در خبرگزاری ها نیز این قیمت ها را من هم شنیده ام اما تا زمانی که دولت اعلام نکرده همه چیز را باید شایعه دانست.

وی اظهار داشت: درباره میزان افزایش قیمت بنزین و گازوئیل بی اطلاعم و آقای رئیس جمهور سقف افزایش را اعلام کرده است، البته ما گزینه های مختلفی را مطرح کردیم و هر نوعی که تصمیم گیری شود آماده اجرا هستیم.

به گزارش فارس، پیش از این پایگاه اطلاع‌رسانی دولت درباره پیشنهاد بنزین ۱۵۰۰ و گازوئیل ۴۰۰ تومانی در بودجه ۹۷ خبر داده بود.

بر این اساس، این اولین بار است که مجموع دو قیمت حامل انرژی که تقریبا هیچ اثر جایگزینی با هم ندارند اعلام شده و درباره مجموع قیمت دو حامل در دولت تصمیم‌گیری می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.