کرج- رئیس هیئت چوگان استان البرز با بیان اینکه ۹۰ درصد نفرات تیم ملی چوگان البرزی هستند گفت: در جلسه ای که با مسئولین استانی داشتیم مقرر شد تا با ورود بخش خصوصی مجموعه ورزشی چند منظوره در البرز احداث شود.

سهم ۹۰ درصدی البرز از تیم ملی چوگان ایران

محمد بی غم در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: با توجه به اهمیت ورود بخش خصوصی در بخش های مختلف ما نیز با تعاملی که با استانداری برقرار کردیم تصویب شد تا با اعطای وام به نهادهای خصوصی ۳ زمین چوگان در استان البرز ایجاد شود.

وی به نقش پررنگ استان البرز در رشته چوگان اشاره کرد و گفت: به طور حتم استان البرز را می توان قطب رشته چوگان در کشور دانست چراکه ۹۰ درصد از اعضای تیم ملی را ورزشکاران البرزی تشکیل می دهند.

رئیس هیئت چوگان استان البرز ادامه داد: جام جهانی رشته چوگان تیرماه سال جاری در تهران برگزار شد که ورزشکاران البرزی در این مسابقات برای تیم ملی کشورمان افتخار آفرینی کردند.

بی غم درباره امکانات زیر ساختی چوگان در استان البرز گفت: امکانات موجود در این استان مناسب است ولی درصددیم با مشارکت بخش خصوصی شرایط بهتری را رقم بزنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: مساحت زمین چوگان ۸ برابر زمین فوتبال است و در کل کشور تنها یک زمین چمن برای رشته چوگان وجود دارد که آن نیز در محمدشهر کرج احداث شده است.

متولی رشته چوگان با اشاره به اهمیت استعدادیابی برای ادامه روند موفقیت این رشته در استان البرز گفت: با اداره های ورزش و آموزش و پرورش تفاهم نامه هایی در این خصوص امضا شده است.

بی غم تصریح کرد: در این تفاهم نامه مقرر شده است که در مقاطع ابتدایی و دبیرستان برنامه هایی جهت آشنایی نوجوانان با رشته چوگان اجرا شود و نیز به استعدادیابی در مدارس پرداخته خواهد شد.

وی درباره استقبال شهروندان البرزی از رشته چوگان گفت: به طور حتم کارهای زیادی برای رشته چوگان در سطح استان باید انجام شود و شهروندان برای آشنایی با این رشته باید در مرحله نخست سوارکاران خوبی باشند.

رئیس هیئت چوگان ادامه داد: در همین خصوص با هیئت سوارکاری نیز تعامل خوبی برقرار شده است و مقرر شد تا ابتدا برای آشنایی شهروندان با سوارکاری و سپس استقبال آن ها از رشته چوگان برنامه ای مشترک اجرا کنیم.

بی غم در پایان به بومی بودن رشته چوگان در کشور اشاره کرد و گفت: رشته چوگان به طور حتم از گذشته به کشور ایران تعلق داشته است و این رشته در ۱۴ آذر ماه سال جاری به نام ایران به ثبت جهانی رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.