یزد - رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت : بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان برای ساخت و ساز فضاهای تخریب شده در مناطق زلزله زده نیاز است.

۱۲۰ میلیارد تومان برای ساخت فضاهای تخریب شده در مناطق زلزله زده نیاز است

به گزارش قدس آنلاین ، محمدتقی نظرپور درجریان سفر یک روزه خود به استان یزد با حضور در هجدهمین نشست معاونین اداری مالی دانشگاه‌های برتر و بزرگ کشور که به میزبانی یزد برگزار شد، اظهار داشت: بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان برای ساخت و ساز فضاهای تخریب شده در مناطق زلزله زده نیاز است، و ۶۶ طرح با مشارکت خیرین و ۱۶ طرح با بنیاد برکت و ۴۶ طرح با مشارکت سازمان ها و نهادهای مختلف در دستور کار ساخت و ساز قرار گرفتند. 

وی با اشاره به ضرورت توجه به بحث مقاوم سازی فضاهای آموزشی کشورافزود: ساخت تمام فضاهای آموزشی تخریب شده زلزله کرمانشاه با مشارکت خیرین در حال انجام است.

نظرپورتصریح کرد : برای استانداردسازی سرانه فضای آموزشی کشور به ساخت ۳۷ میلیون مترمربع فضا نیاز داریم و در حال حاضر ۱۰۷ هزار مدرسه و ۵۳۰ هزار کلاس درس با زیربنای ۶۴ میلیون متر مربع در سطح کشور وجود دارد.

وی با بیان این  که سرانه فضای آموزشی ۱۲ استان کشور پایین تر از سرانه متوسط است گفت: استان یزد از نظر سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور افزود: برای رسیدن به شرایط استاندارد فضای آموزشی در سطح کشور به حدود ۳۴ هزار کلاس درس با پنج میلیون متر مربع فضا نیازمندیم که این مهم به حدود شش هزار میلیارد تومان نیاز دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: سرانه استاندارد فضای آموزشی کشور به ازای هر دانش آموز به حدود ۲۵۰ هزار کلاس درس و ۳۷ میلیون متر مربع فضا با اعتباری بالغ بر ۴۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی خاطرنشان ساخت: در زلزله کرمانشاه عمده مدارسی که تخریب شدند دارای قدمت ۲۵ سال به بالا بودند، و در مجموع ۷۷۵ فضای آموزشی در مناطق زلزله‌زده وجود داشته که از این تعداد ۱۱ درصد تخریب شدند.

نظرپور با بیان این‌که بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان برای ساخت و ساز فضاهای تخریب شده در مناطق زلزله زده نیاز است، گفت: ۶۶ طرح با مشارکت خیرین و ۱۶ طرح با بنیاد برکت و ۴۶ طرح با مشارکت سازمان ها و نهادهای مختلف در دستور کار ساخت و ساز قرار گرفتند و خوشبختانه با مشارکت مطلوب خیرین، هیچ اعتباری از دولت برای ساخت فضاهای آموزشی دریافت نشده است.

وی با بیان این  که، مقاوم سازی، بازسازی و بهسازی مدارس از اولویت های سازمان نوسازی مدارس است خاطر نشان ساخت:  مقاوم سازی فضاهای دانشگاهی هم باید در دستور کار جدی وزارت علوم قرار بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.