۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸
کد خبر: 579948

درست ۳ روز بعد از فرستاده شدن گروهی از طرف سازمان ملل متحد برای ارائه پیشنهاد صلح به هر دوطرف معرکه یمن، (که البته بیشتر به پیام آور تهدید جنگ سعودی ها شباهت داشت تا گروه بی طرفی از سازمان ملل) انصارلله یمن در اقدامی راسخانه موشک بالستیکی به طرف کاخ الیمامه ملک سلمان در ریاض شلیک کرد.

سیلی مقاومت

قدس آنلاین- درست ۳ روز بعد از فرستاده شدن گروهی از طرف سازمان ملل متحد برای ارائه پیشنهاد صلح به هر دوطرف معرکه یمن، (که البته بیشتر به پیام آور تهدید جنگ سعودی ها شباهت داشت تا گروه بی طرفی از سازمان ملل) انصارلله یمن در اقدامی راسخانه موشک بالستیکی به طرف کاخ الیمامه ملک سلمان در ریاض شلیک کرد. هرچند که منابع سعودی از دفع شدن این موشک خبر میدهند اما رسانه های جهانی و منابع محلی از اصابت دقیق این موشک به هدفش خبر می دهند. اصل این تصمیم از طرف یمنی به معنای آن است که نه تنها از پیام تهدید آمیز سعودی ترسی به دل ندارند که می توانند به تهدیدی جدی برای ملک سلمان تلقی شوند.  

منابع آگاه گفتند موشک بالستیکی که به کاخ یمامه در ریاض شلیک شد با دقت به هدفش اصابت کرده است. منابع یمنی تایید کردند موشک بالستیکی که نیروهای یمنی به ریاض پایتخت عربستان شلیک کردند در فاصله یک و نیم کیلومتری سفارت آمریکا در ریاض اصابت کرده است.

یگان موشکی نیروهای یمنی اعلام کرد هدف موشک بالستیکی که به کاخ یمامه در ریاض اصابت کرد نشست بزرگ سران رژیم سعودی بوده است.خبرگزاری رویترز هم اعلام کرد، شاهدان رویترز در ریاض پایتخت عربستان سعودی از شنیده شدن صدای انفجار در این شهر و به آسمان برخاستن ستونی از دود خبر دادند

سخنگوی جنبش انصارالله یمن در پیامی توییتری اعلام کرد نیروهای انصارالله موشکی بالستیک را به طرف ریاض پایتخت عربستان سعودی شلیک کردند.مقامات امنیتی عربستان سعودی درحال حاضر از اظهار نظر درباره گزارش های مربوط به انفجار در ریاض پایتخت این کشور خودداری کرده اند. پیشتر برخی شاهدان از شنیده شدن انفجار در ریاض و به آسمان برخاستن ستونی از دود در ریاض خبر داده بودند.

منبعی یمنی اعلام کرد شلیک موشک بالستیک یمن به ریاض به علت حضور گسترده آل سعود در کاخ پادشاهی یمامه بود.
یک منبع نظامی در ارتش یمن اعلام کرد که موشکی که امروز به ریاض شلیک شد، گروه زیادی را که در کاخ یمامه حضور داشتند، هدف قرار داد.به گفته این منبع، تصمیم برای شلیک این موشک پس از آن اتخاذ شد که گزارش‌های اطلاعاتی حاکی از نشست گسترده‌ای از آل سعود در کاخ یمامه بود.
 

رهبر انصارالله یمن: ۱۰۰۰ روز مقاومت یمن در مقابل ۱۰۰۰ روز جنایت سعودی

«سید عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود درباره آخرین تحولات مربوط به این کشور پس از گذشت ۱۰۰۰ روز از تجاوزات سعودی علیه یمن اعلام کرد، جنایتهای ائتلاف سعودی با هدف شکستن اراده ملت یمن و نابودی همه تاسیسات حیاتی و مهم صورت می‌گیرد. سازمان ملل و جامعه جهانی جنایت های ائتلاف سعودی علیه یمن را به رسمیت می شناسد.

رهبر انصارالله درباره جنایت سعودی علیه مردم یمن تاکید کرد که دشمن بازارهای یمن را هدف قرار می دهد تا تعداد زیادی از غیرنظامیان یمنی را به قتل برساند.وی اعلام کرد که مناطق و منازل مسکونی یمنیها ۱۰۰۰ روز است که زیر آتش سلاح‌های آمریکایی و انگلیسی قرار دارند.

عبدالملک الحوثی تصریح کرد که اقدامات جنایت امیز ائتلاف سعودی در یمن برای بسیاری از کشورهای جهان یک امتحان محسوب می شود که حقیقت را بیان کنند.وی خاطرنشان کرد که سازمان ملل با وجود اینکه با دشمن سعودی همدست است، اخیرا به جنایت‌های سعودی در حق ملت یمن اذعان کردهاند.

سید الحوثی گفت: عربستان سعودی جزو امت اسلامی محسوب نمی شود، زیرا علیه آن توطئه می کند و آلت دست آمریکا است.رهبر انصارالله گفت: ملت یمن با وجود همه مشکلاتی دارند در مقابله و ایستادگی مقابل دشمن سعودی مصمم هستند.سید عبدالملک الحوثی تصریح کرد:امارات و عربستان نقش تخریبی در امت اسلامی ایفا می ‌کنند.وی گفت: ۱۰۰۰ روز از کشتار مردم یمن و ارتکاب جنایت سعودی میگذرد و در مقابل ملت یمن ۱۰۰۰ روز در برابر این جنایت مقاومت کرده‌اند.

۳ میلیون دلار برای شلیک هر موشک پاتریوت هزینه می شود

موشک های بالستیکی که به هدفشان اصابت کردند و در فروگاه بین المللی و نیروگاه هسته ای امارات، و کاخ ملک سلمان فرود آمدند، سبب ایجاد رعب در ائتلاف سعودی و امراتی شد؛ شکست سامانه پاتریوت ساخت آمریکا در رهگیری آنرا نمایان ساخت؛ موضوعی که ضربه مهلکی به تاج صنعت نظامی آمریکا محسوب می شود به ویژه که هفت موشک پاتریوت شلیک شده -که هر موشک آن سه میلیون دلار هزینه دارد - برای رهگیری این موشک بالدار یمنی ها و ساقط کردن این موشک آنگونه که نیویورک تایمز آمریکا اعلام کرده است، ناتوان بود. ام‌آی‌ام-۱۰۴ پاتریوت یک سیستم دفاع هوایی موشکی است که توانایی مقابله با موشک‌های بالستیک تاکتیکی،  موشک‌های کروز، و هواگردهای دشمن را در تمامی شرایط آب و هوایی و در هر ارتفاعی داراست. ویژگیهای کلیدی سیستم پاتریوت رادار مرکب چندکاره، هدایت تعقیب از طریق موشک و نرم‌افزار مدرن و همچنین عملکرد خودکار گسترده‌است. پاتریوت موشک ضد بالستیک نیروی زمینی ارتش آمریکاست و ماموریت اصلی آن دفاع در مقابل موشک‌های بالستیک است.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.