اصفهان- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان از ایمن سازی مدارس حاشیه راهها خبر داد و گفت: سازی ۶۰ مدرسه انجام شده و آموزش نکات ایمنی برای تردد ایمنی به ۶۵۰۰ دانش آموز در ۴۵ مدرسه انجام شده است.

ایمن سازی مدارس حاشیه راهها در دستور کار/ تاکنون۶۰ مدرسه ایمن سازی شده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، داریوش امانی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با تبریک فرارسیدن هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری، اظهارکرد: صنعت حمل ونقل همواره خود گویای اهمیت این صنعت بوده است.

وی تصریح کرد: یکی از زیربنایی ترین محورهای توسعه، صنعت حمل و نقل است، پیش درآمد آن جاده ها هستند که می توانند آبادانی را برای شهر و دیارها به همراه داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با اشاره به قرارگیری استان اصفهان در مرکزیت کشور، افزود: استان اصفهان شاهراه کلیدی کشور به شمار می رود که در کریدور شمال و جنوب و شرق به غرب کشور مستقر شده است.

وی ادامه داد: وجود واحدهای بزرگ صنعتی در اصفهان عامل بالابودن آمار جابه جایی بار است به طوری که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان در حال حاضر رتبه اول جابه جایی بار را در کشور به خود اختصاص داده است.

امانی با بیان اینکه استان اصفهان در بخش مسافر هم بهترین و بیشترین ناوگان را دارد، اظهارکرد: این استان از نظر تعداد ناوگان، رتبه چهارم کشور را دارد.

وی در ادامه سرویس دهی همزمان ناوگان حمل ونقل استان اصفهان در ایام اربعین در مرزهای شلمچه و مهران، گفت: در حادثه زلزله کرمانشاه نیز اولین رکن سرویس دهی، حمل و نقل بود که باید ناوگان حامل کمک های مردمی به سرپل ذهاب و کرمانشاه انتقال داده می شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان یادآور شد: تاکنون ۸۰۰ دستگاه کامیون و تریلی از استان اصفهان برای ارسال کمک های مردمی به کرمانشاه اعزام شده اند.

وی با اشاره به برف روبی در مناطق غربی استان اصفهان از جمله شهرستان های فریدونشهر، فریدن و چادگان، خاطرنشان کرد: سال گذشته با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان اقدامات عمرانی و تجهیزات راهدارخانه قرقچی انجام شد تا آماده سرویس دهی به مسافران باشد.

امانی یادآور شد: تجهیز دیگر راهدارخانه های استان اصفهان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی به اعتبارات این اداره کل در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: سال گذشته مجموع اعتبارات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان ۲۶ بود که با پیگیری های انجام شده با رشدی ۱۱۵ درصدی به عدد ۵۷ میلیارد تومان رسید.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با اشاره به شناسایی ۱۰۹ نقطه حادثه خیز در استان اصفهان، اظهارکرد: از این تعداد پس از بررسی های انجام شده ۶۷ نقطه حادثه خیز تایید و ۱۳ مورد آنها تاکنون رفع شده است.

وی در ادامه رشد ۳۰۰ درصدی پیشگیری از ورود بار بدون بارنامه به استان را اتفاق فرخنده ای خواند که با تلاش پلیس راه راهنمایی و رانندگی محقق شد.

امانی اضافه کرد: تعداد ۲ هزار و ۶۰۰  پرونده مربوط به بار بدون بارنامه از سوی پلیس راه برای رسیدگی به تخلفات ارجاع شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد سفر از طریق خطوط مواصلاتی استان اصفهان ۷۸۵ هزار سفر طی ۸ ماهه سال ۹۶ بوده است، گفت: آمار جابه جایی مسافران از این خطوط ۹ میلیون و ۷۷۰ هزار نفر بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان همچنین تعداد بارنامه های صادر شده را یک میلیون و ۷۹۹ هزار فقره خواند و تصریح کرد: امسال تناژ حمل شده کالا ۳۱ میلیون و ۳۴۴ هزار تن و آمارتخلفات اضافه تناژ ۳۰۰۷ تخلف بوده که آمار آن در بار بدون بارنامه هم وجود دارد.

وی خبر از کاهش ۶ درصدی آمار کشته های حوادث جاده ای استان اصفهان داد و گفت: این در حالی است که آمار کشته های راههای روستایی ۷۰ درصد افزایش یافته است.

امانی از ایمن سازی مدارس حاشیه راهها خبر داد و خاطرنشان کرد: سازی ۶۰ مدرسه انجام شده و آموزش نکات ایمنی برای تردد ایمنی به ۶۵۰۰ دانش آموز در ۴۵ مدرسه انجام شده است.

وی یکی از اهداف کلان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان را بحث هوشمندسازی عنوان کرد و افزود: استان اصفهان۸ درصد دوربین های کنترل سرعت کشور را داراست و در بخش دوربین های نظارت تصویری نیز از مجموع ۶۴۰ دوربین کشوری تعداد ۵۰ دوربین و به روایتی دیگر ۷.۸ درصد دوربین ها در استان اصفهان قرارگرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.