میانه- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: شهرستان‌های آذربایجان شرقی از بروکراسی پیچیده ادارات مرکز استان گله‌مند هستند لذا ما نیز از شهرستان‌ها گله‌مند هستیم و معتقدیم شهرستان‌ها سخت‌گیری می‌کنند.

شهرستان‌های آذربایجان شرقی از "بروکراسی پیچیده" ادارات تبریز گله‌مند هستند

به گزارش قدس آنلاین، داوود بهبودی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان میانه که در محل سالن اجلاس فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه هدف از اقتصاد مقاومتی رسیدن به اقتصاد پویا است اظهار کرد: مؤلفه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی همان مولفه‌های جوامع توسعه‌یافته هستند حال اگر اقتصاد مقاومتی در کشور تحقق یابد مطمئناً کشور توسعه خواهد یافته و به خودکفایی کامل می‌رسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی بابیان اینکه لایحه بودجه ۹۷ کاملاً شفاف نیست، افزود: به دلیل عدم شفاف بودن لایحه بودجه ۹۷ مردم در فضای مجازی به این امر واکنش نشان می‌دهند و به‌نوعی نارضایتی خود را از این موضوع اعلام می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه شهرستان‌های آذربایجان شرقی از بروکراسی پیچیده ادارات مرکز استان گله‌مند هستند، اذعان کرد: فرمانداران شهرستان‌ها می‌گویند که در مرکز استان (تبریز) بروکراسی‌های پیچیده اداری موجب فرار سرمایه‌گذاران می‌شود لذا ما نیز از شهرستان‌ها گله‌مند هستیم و معتقدیم شهرستان‌ها سخت‌گیری می‌کنند.

بهبودی، شهرستان میانه را شهرستانی را با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های والا عنوان کرد و گفت: شهرستان میانه در بخش معادن و کشاورزی از پتانسیل‌های بسیاری بالایی برخوردار است که اگر کمی مسئولین امر همت کنند این شهرستان می‌تواند در این زمینه‌ها به‌نوعی اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان میانه در بحث‌های مشارکت‌های مردمی شهرستان نمونه استان است، خاطرنشان کرد: همگان می‌دانیم که وضعیت دولت طوری نیست که بتواند تمامی پروژه‌ها را با بودجه دولتی به بهره‌برداری برساند لذا در این برهه زمانی مشارکت‌های مردمی در این زمینه‌ها می‌تواند حیاتی و ثمربخش باشد؛ مسئولین سعی کنند در پروژه‌ها از مشارکت‌های مردمی استفاده کنند و حدالامکان پروژه‌هایی را که دولت توان بهره‌برداری از آن‌ها را ندارد به بخش خصوصی واگذار کنند.

بهبودی در پایان ابراز کرد: شهرستان میانه به دلیل پتانسیل بالایی که درزمینهٔ کشاورزی، معادن و ... دارد و به دلیل اینکه یک‌سوم از آب‌های استان در این شهرستان قرار دارد نیازی به کمک ندارد و زمینه توسعه برای آن فراهم است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.