رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص مذاکرات صورت گرفته برای برگزاری بازی تدارکاتی با تیم ملی برزیل گفت: این بازی قطعی نیست و تا زمانی که قطعی نشود نمی توان روی آن حساب باز کرد.

تا زمانی که بازی با برزیل قطعی نشود روی آن حساب نمی کنیم/ دوستان عزیزی خادم به انتخابات اعتراض داشتند

به گزارش قدس آنلاین، مهدی تاج در خصوص مجمع فدراسیون فوتبال و حاشیه‌های آن گفت: اعضای مجمع طبق آیین نامه افرادی را برای شمارش آرا انتخاب می‌کنند. یک نفر را هم برای نظارت بر این ۳ نفر انتخاب می‌کنند. ۶ نفر هم انتخاب شدند که از ۲۶ نفری بودند که به عزیزی خادم رای دادند. اسلامیان و عزیزی خادم عزیز هستند و قابل احترام. برای اینکه وقت گذشته بود رای را شمردند و ۳ بار هم شمردند که ۲۶ رای عزیزی خادم و ۴۰ رای هم اسلامیان آوردند.

چند نفری که اعتراض کردند دوستان عزیزی خادم بودند

وی افزود: این چند نفری که امروز اعتراض کردند من گمان می‌کنم که همراه با عزیزی خادم بودند و اعتراض داشتند آنها می‌گفتند که چرا آرای مجمع روی تخته نوشته نمی‌شود.

تاج تصریح کرد: رأی که اعضای مجمع دادند رأی خوب  و نزدیکی بود ابتدای جلسه هم گفتم که هر کسی رأی بیاورد برای ما قابل احترام است اما آرای داده شده مربوط به فدراسیون نیست بلکه مربوط به خود اعضای مجمع است که سه نفر را به عنوان ناظر و سه نفر را به عنوان مجری انتخاب کردند و ۱۰ بار آرا شمرده شد. این آرا ثبت و ضبط شده و ۲۶ رأی عزیز خادم با ۴۰ رأی اسلامیان کاملاً مشخص است.

وی در پاسخ به این سؤال که نفرات معترض به آرای انتخابات چه کسانی بودند، گفت: استنباط من این است که آنها دوستان عزیزی خادم بودند چرا که بار اولی بود که آنها را می‌دیدم به هر حال ما نمی‌توانیم جلوی همه را بگیریم. چیزی متوجه فدراسیون نیست چرا که سه نفر آرا را شمرده‌اند و سه نفر هم این آرا را بازبینی کرده‌اند و دیگر این همه اعتراض ندارد.

اصفهانی بودن اسلامیان؟؛ او زمان کفاشیان هم عضو هیات رئیسه بود

 رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه به هر حال اسلامیان همشهری شما است، افزود: آقای اسلامی زمان کفاشیان هم عضو هیأت رئیسه بود او حدود پنج سال در عضویت هیأت رئیسه قرار داشت و هم زمان من و هم زمان آقای کفاشیان عضو هیأت رئیسه بود. 

تاج درباره بحث تصویب بودجه فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: قرار بود همه چیز شفاف باشد و یک حسابرس از سازمان حسابرسی و یک خزانه‌دار از وزارت ورزش در مجمع حضور داشته باشد و همچنین حسابرس قانونی کشوری هم بود. قبلاً بودجه به صورت مشروط تصویب می‌شد اما این بار با عنوان مطلوب این بودجه تصویب شد. بندهایی هم در این بودجه همچون بحث پولشویی یا بحث ساختمان استقلال و پرسپولیس وجود داشت چرا که در مجامع قبلی این ساختمان‌ها تعیین و تکلیف نشده بود و باید روی این مسئله کار می‌کردیم. تنها بندی که برای فدراسیون الزام آور شده بود را انجام دادیم درباره بودجه هم باید بگویم که از بحث تبلیغات محیطی و تلویزیون مسائلی مطرح شده بود که در حال انجام شدن است. 

قرار است از سوی وزیر ورزش پولی به حساب تیم ملی واریز شود

وی خاطرنشان کرد: ما ۶۷ میلیارد تومان بودجه در اختیار داریم که از تبلیغات دور زمین یا پول‌هایی که از سوی فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا و همچنین ۹۰۹۰ اسپانسر تیم ملی به حساب فدراسیون می‌آید تأمین می‌شود همچنین قرار است از سوی وزیر ورزش و جوانان پولی به حساب تیم ملی واریز شود که در بودجه آمد اما در حساب امسال این پول نیامده است. 

4 میلیارد کسری بودجه داریم

تاج درباره ۴ میلیارد کسری بودجه گفت: ما ۴ میلیارد کسری بودجه داریم و قرار شد آن را اعلام کنیم تا به یک جمع‌بندی برسیم دو راه حل هم انتخاب شد اول اینکه هیأت رئیسه ۴ میلیارد افزایش درآمد داشته باشد یا اینکه اگر نمی‌توانیم چنین کاری کنیم کاهش بودجه داشته باشیم. 

به دلیل نبود زیرساخت‌ها و مسائلی مثل ورود بانوان به ورزشگاه میزبان جام‌جهانی فوتسال نشدیم

رئیس فدراسیون فوتبال درباره میزبان نشدن ایران در جام جهانی فوتسال گفت: این موضوع دلایل خاصی دارد و بحث‌های خاص خود را می‌طلبد. به دلیل شرایط زمین، امکانات سخت‌افزاری و همچنین ورود بانوان به ورزشگاه که الان عملی نیست. همچنین بحث هتل پنج ستاره وجود داشت که به اندازه کافی نداریم.

تاج افزود: ما تمام حساب‌ها را به صورت یک دفترچه کردیم تا در اختیار همه باشد، بقیه فدراسیون‌ها هم می‌توانند چنین کاری را انجام دهند، تمام داده‌ها و ستانده‌های ما در این دفترچه مشخص شده است. بحث دیگری که در مجمع مطرح کردیم در مورد حمایت کافی اعضای مجمع از تیم ملی بود تا بتوانیم به مجموعه تیم‌های ملی کمک کنیم. درباره آئین‌نامه انضباطی هم باید بگویم آئین‌نامه کاملاً متحول شده است، شما خودتان از نزدیک شنیدید. 

وی افزود: از اعضاء خواسته بودیم نظراتشان را بدهند، آقای نصیرزاده هم قبلاً آئین‌نامه نوشته و مسلط است. بحثی که او داشت مربوط به کلمه جرم و مجازات است که قرار شد به کلمه «تنبیه» تغییر کند. از نظر محتوایی تغییرات زیادی در آئین‌نامه انضباطی داشتیم، ۷ ساعت این موضوع را بررسی کردیم، کسانی که به تخلفاتی غیر از زمین چمن دست می‌زنند از طریق آئین‌نامه قابل رسیدگی است. حتی اگر داور اخطاری داد و به نام یکی دیگر ثبت شد را می‌تواند برگرداند.

به نظرم همه چیز قانونی بود اما اگر آراء را می‌نوشتند بهتر می‌شد

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: نمی‌دانم چرا هواداران فوتبال به یک رأی اعتراض می‌کنند. به نظر من همه چیز قانونی بود اما اگر آراء را می‌نوشتند همه چیز بهتر می‌شد. مجمع افرادی را انتخاب کرد تا رأی‌گیری را نظارت و شمارش کنند. یک نفر پشت تمام برگه‌ها را امضاء کرده است و فکر می‌کنم همه چیز طبق نظر مجمع انجام شده است.

تاج گفت: ۳ نفر انتخاب شدند که بر رأی‌گیری نظارت کنند و ۳ نفر هم انتخاب شدند تا آراء را شمارش کنند. یک راه این است که شمارش انجام شود و در نهایت نتایج اعلام شود و راه دیگر این است که تک تک آراء اعلام و شمارش شود. فکر می‌کنم امروز چون وقت کافی نبود دوستان تمام آراء را یکجا شمارش کردند.

کسی به آرا اعتراض کرد که هوادار فوتبال بود

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه چرا از اعتراض به آراء بسیار متعجب شد، تصریح کرد: اگر یک نفر از اعضای مجمع اعتراض می‌کرد ما آن را بررسی می‌کردیم اما کسی آمده بود و اعتراض می‌کرد که به گفته خودش هوادار فوتبال بود. به نظر من این کار زشت است و نباید اینگونه باشد.

بازی با برزیل هنوز نهایی نشده و نمی‌توانیم روی آن حساب باز کنیم

وی در مورد احتمال برگزاری بازی دوستانه با تیم‌های برزیل، ایتالیا و تونس خاطرنشان کرد: در مورد بازی با برزیل صحبت‌هایی با سفیر این کشور انجام شده، برزیل سفیر بسیار فعالی دارد و گفته که در این خصوص با رئیس فدراسیون فوتبال برزیل هم صحبت کرده و آنها این کار را عملیاتی می‌دانند. همچنین او اعلام کرده که با یک شرکت انگلیسی که هماهنگ‌کننده بازی‌های تیم ملی برزیل است نیز صحبت کرده اما چون هنوز چیزی نهایی نشده است ما نمی‌توانیم روی آن حساب باز کنیم.

تیم ملی ۲۷ اسفند، ۲ و ۷ فروردین بازی‌های دوستانه انجام می‌دهد

تاج افزود: سرمربی تیم ملی گزینه‌های خودش را اعلام کرده و ما از بین آنها یکی را انتخاب کردیم و هماهنگی‌های لازم با آن تیم انجام شده است. روزهای ۲۷ اسفند، ۲ و ۷ فروردین هم بازی‌های دوستانه انجام خواهیم داد همچنین به کشورهای قطر، اتریش و شاید یونان برویم تا در آنجا هم کمپ‌های آماده‌سازی برپا کنیم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر پولی که کی‌روش از بانک سرمایه به خاطر تبلیغاتی که انجام می‌دهد، می‌گیرد، عنوان کرد: قرارها 7-8 سال پیش بسته شده است. ما بررسی می‌کنیم. البته از نظر ما منعی ندارد و بحث تبلیغات حق سرمربی است.

هنوز یک سنت هم بابت صعود به جام جهانی نگرفتیم

تاج در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه آیا به خاطر صعود ایران به جام جهانی پولی گرفته‌اید، گفت: به ما هنوز یک سنت هم نداده‌اند. البته هنوز به هیچ کشوری پول نداده‌اند. ما همیشه کمی از کشورهای دیگر برای دریافت پول عقب هستیم و با 10-20 روز خلاء این پول را می‌گیریم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه اعلام شده شما بیش از 80 میلیارد درآمد داشته‌اید، گفت: یک نفر بودجه را روی سایت زده است. ما نیاز نداریم بیانیه بدهیم و هر چیزی را اعلام کنیم. حسابرس ما این بودجه را در مجمع اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.