شایعه رفتن ولی‌الله سیف از بانک مرکزی در روزهای اخیر بار دیگر بالا گرفت و این بار شماری از رسانه‌های حامی یا نزدیک به دولت، با طرح گمانه‌ها در مورد احتمال جایگزینی محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور به جای سیف در رأس بانک مرکزی، این شایعه را بر سر زبان‌ها انداخته‌اند.

واکنش واعظی و نهاوندیان به شایعه رفتن سیف

قدس آنلاین- شایعه رفتن ولیالله سیف از بانک مرکزی در روزهای اخیر بار دیگر بالا گرفت و این بار شماری از رسانههای حامی یا نزدیک به دولت، با طرح گمانهها در مورد احتمال جایگزینی محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور به جای سیف در رأس بانک مرکزی، این شایعه را بر سر زبانها انداختهاند.

پیش از این، در آغاز به کار دولت دوازدهم و تغییراتی که حسن روحانی در ترکیب کابینه بویژه در بخش اقتصادی ایجاد کرد، این ظن تقویت شده بود که سیف یکی از گزینههای اصلی این تغییرات است و محمد نهاوندیان سکان بانک مرکزی را در دست خواهد گرفت، اما ایجاد پست معاونت اقتصادی و تکیه زدن نهاوندیان بر این کرسی، به آن شایعات پایان داد. شاید عاملی که سبب شد این گمانه بار دیگر جان بگیرد، فارغ از اهداف پیدا و پنهان آن، ناتوانی دولت و بانک مرکزی در کنترل بازار ارز و مهار افزایش تقریباً لجام گسیخته قیمت ارزهای خارجی در بازار بود.

 دولت باز هم تکذیب کرد

به نظر میرسد، دولت در آستانه اقدامهای جدید اقتصادی خود در قالب لایحه بودجه 97 که سر و صدای زیادی به راه انداخته و به دلیل آنچه انحراف از برنامه ششم توسعه و آثار تورمی آن عنوان شده، در مجلس هم با مخالفتها و انتقادهای جدی روبه روست و تمام قد بنای خود را بر حمایت از سیف و مقابله با موج شایعه تغییر او گذاشته است.

خود سیف هم دو روز پیش کنار گذاشته شدنش را شایعه عنوان کرد، اما دیروز هم در حاشیه جلسه هیئت دولت، نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور و واعظی رئیس دفتر روحانی به این موضوع واکنش نشان داده و آن را شایعه سازی هدفمند در حاشیه نوسانهای بازار ارز و فشار ایجاد شده بر سیف عنوان کردند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور، با تأکید بر اینکه سیف به کارش ادامه می دهد، گفت: برخی دوست دارند حرفهای نادرست بزنند و ذهن جامعه را مشغول کنند، در حالی که اکنون در شرایط اصلاح نظام بانکی و مقابله با بینظمیهای قبلی هستیم و به بانک مرکزی قوی نیاز داریم.

واعظی هم گفت: سیف به کار خود ادامه میدهد و رئیس جمهور و هیچ جای دیگری تصمیمی برای جابه جایی او اتخاذ نکرده است.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.