گرگان- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان، از برگزاری همایش روز ملی صادرات گلستان تا پایان دی ماه در استان خبر داد.

همایش روز ملی صادرات گلستان تا پایان دی ماه در استان برگزار می گردد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حسینقلی قوانلو در سومین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی و سومین جلسه کمیته برون گرایی و جذب سرمایه گذاری خارجی اقتصاد مقاومتی استان که با حضور معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان در محل سالن جلسات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان برگزار گردید، گفت: تجلیل از صادرکنندگان و تجار و بازرگانان نمونه استان سبب تشویق و ترغیب صادرکنندگان به صادرات کالا و خدمات که از اهداف و برنامه های مهم دولت است، می شود و ما سعی خواهیم نمود تا پایان ماه جاری همایش تجلیل از صادرکنندگان استان را برگزار نمائیم.

قوانلو گفت: در سال جاری تمام تلاش خود را برای تشویق صادرکنندگان نمودیم و تا کنون موفق به پرداخت ۷۰۰ میلیون تومان یارانه به صادرکنندگان استان شده ایم.

به گفته وی، نمایشگاه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در بغداد در کشور عراق در شرف برگزاری است و اگر ما بتوانیم یک پاویون در آنجا بگیریم و صادرکنندگان ما بتوانند در این نمایشگاه حضور یابند، در توسعه صادرات استان به این کشور بسیار موثر خواهد بود.

وی در خصوص واگذاری مسئولیت برگزاری میز کشوری محصولات طیور، رب گوجه فرنگی، توتون و پنبه به استان گلستان نیز گفت: در تلاش هستیم تا این میز تجاری نیز تا پایان دی ماه در استان برگزار گردد.

قوانلو افزود : بعضی از سخت گیری ها ما را از اهداف صادراتی خود دور می نماید و باید تلاش نمائیم تا این سخت گیری ها و موانع را مرتفع نمائیم.

قوانلو با بیان این که روزانه بین ۱۲ تا ۳۰ تن توتون از مرز اینچه برون در حال صادرشدن است، گفت : توتون استان بدلیل کیفیت بالای آن همواره برند بوده و باید تلاش نمائیم تا مشکلاتی را که برای توتون کاران و دخانیات استان پیش آمده را رفع نمائیم و برگزاری این میز تجاری فرصت بسیار خوبی برای بررسی مشکلات و چاره اندیشی در این حوزه خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.