قزوین_ استاندار قزوین گفت: تمامی سرمایه های اجتماعی و طبیعی بدون سرمایه انسانی به جایی نمی رسند.

دست یافتن به سرمایه های اجتماعی بدون سرمایه انسانی امکان پذیر نیست

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عبدالمحمد زاهدی ظهر روز پنجشنبه در آیین نکوداشت دکتر جواد صالحی از نخبگان و دانشمندان اهل قزوین که با حضور رییس سازمان انرژی اتمی در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد، دکتر صالحی را از سرمایه های نمادین و ستارگان پرفروغ جهان علم و دانش عنوان کرد و اظهار داشت: باید زمینه های استفاده بیشتر از این سرمایه ها فراهم شود.

وی با بیان اینکه آثار خدمات این خانواده در ایران و جهان نمود داشته است و بدون شک در آینده نیز این رویه ادامه خواهد داشت، افزود: نشان اصالت خانواده صالحی در این است که فرزندان بزرگی را به جامعه عرضه کرده اند که نه تنها در شهر و استان قزوین بلکه در سطح ملی و فراملی شناخته شده اند.

استاندار قزوین گفت: ضروری است تا نخبگان و دانشمندان را بیشتر معرفی کنیم چرا که مهم ترین سرمایه یک جامعه سرمایه های انسانی آن است.

زاهدی عنوان کرد: دکتر جواد صالحی یکی از این سرمایه های نمادین و ستارگان درخشان جهان دانش و علم است و باید از مقام و جایگاه رفیع وی پیش از این تقدیر می شد و باید شرایطی به وجود آید که تأثیرگذاری این شخصیت ها بیشتر شود و این ظرفیت های پایان ناپذیر به درستی پاس داشته شوند. 

وی اضافه کرد: سرمایه های نمادین انسانی تک ستاره های روشنی بخش مسیر زندگانی انسان ها به شمار می روند و تمامی سرمایه های اجتماعی و طبیعی بدون سرمایه انسانی به جایی نمی رسند.

استاندار قزوین، قزوین را از جمله استان های سرآمد کشور در عرصه برخورداری از نیروهای انسانی نخبه یاد و خاطرنشان کرد: این استان به لحاظ فرهنگی نیز از غنای بالایی برخوردار بوده که موجب افتخار است. 

زاهدی تشریح کرد:  معنای اصلی یلدا پایان طولانی شدن شب ها و آغاز طولانی شدن روزها بوده که مفهومی امیدبخش در فرهنگ انسانی ما محسوب می شود و در فرهنگ و تمدن خود آیین های باارزشی داریم که باید به فلسفه آنها توجه داشته باشیم.

گفتنی است در این مراسم، داود محمدی و سیده حمیده زرآبادی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، مرتضی موسی خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، افشار رئیس انجمن نخبگان استان، روسای دانشگاهها و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی استان قزوین حضور داشتند.

تجلیل از چهره ماندگار کشور دکتر جواد صالحی به عنوان ثبت کننده ۱۲ اختراع جهانی، دریافت جایزه علامه طباطبائی، رتبه اول بیستمین دوره جشنواره بین المللی خوارزمی و دریافت جایزه پراستنادترین دانشمند ایرانی از سایر برنامه های این مراسم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.