۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳
کد خبر: 580212

یلدا؛ بهانه‌ای است برای اینکه ساعتی با هم باشیم و دیدارها تازه شود. خیلی‌ها نرسیده به یلدا به فکر این می‌افتند که این شب را با شکوه برگزار کنند.

یلدایی برای کودکانی که یلدا ندارند

قدس آنلاین- یلدا؛ بهانه‌ای است برای اینکه ساعتی با هم باشیم و دیدارها تازه شود. خیلی‌ها نرسیده به یلدا به فکر این می‌افتند که این شب را با شکوه برگزار کنند. با دوستان و آشنایان تماس می‌گیرند و از آن‌ها برای شب یلدا دعوت می‌کنند و خلاصه خیلی‌ها این شب را جدی می‌گیرند تا برای خودشان خاطره‌ای درست کنند؛ خاطره‌ای خوب و به یاد ماندنی.

* آن‌هایی که یلدایی ندارند

همه آدم‌های این شهر که نمی‌توانند برای خودشان خاطره خوب درست کنند. همه که پولی ندارند تا برای شب یلدا اناری بخرند و هندوانه‌ای و تخمه‌ای و... این‌ها آدم‌هایی هستند که از یلدا می‌شنوند و شاید تصویری از آن را در تلویزیون ببینند و آهی بکشند و حسرتی بخورند، وقتی در تأمین نیازهای اولیه مانده‌اند. این شکل قضیه خیلی غم انگیز است، اما خدا را شکر در هر شهری آدم‌هایی پیدا می‌شوند که حواسشان به دیگران هم هست. این آدم‌ها همان‌هایی هستند که مثلاً تصمیم می‌گیرند در یک اتفاق زیبا جشن یلدایی برگزار کنند آن هم نه برای خودشان، بلکه برای دختران و پسران کوچکی که در خانه آن‌ها جشن یلدا برگزار نمی‌شود. کار این آدم‌ها خیلی ارزشمند است و ارزش آن را تنها و تنها می‌توان با لبخند زدن کودکان نیازمند فهمید.

* یک سالن پر از شادی بچه‌ها

وارد سالن فرهنگسرای انتظار که می‌شوم هر چه می‌شنوم و می‌بینم شادی بچه‌هاست. چشم هایی که از شادی برق می‌زنند و نگاه‌هایی که کنجکاوانه به مجری و همکارش خیره شده‌اند و گاهی می‌خندند. انگار همه غم‌ها را فراموش کرده‌اند. انگار فراموش کرده‌اند که خانه هر کدامشان غمی دارد و غصه‌ای.

چند شبی تا یلدا مانده است، اما اینجا به همت بچه‌های گروه خوب «صندوق مهربانی» کنار صحنه تختی گذاشته‌اند و بالش‌های زیبا و خوراکی‌های خوش مزه‌ای که چشم نوازی می‌کنند و این یعنی تدارکی زیبا برای بچه‌های معصومی که در خانواده‌هایی متولد شده‌اند که مشکلات فراوانی دارند.

چند گروه برای بچه‌ها برنامه اجرا می‌کنند. هم برنامه شعبده بازی که حسابی بچه‌ها را سرگرم می‌کند و هم مسابقه‌هایی که موجب خنده فراوان بچه‌ها می‌شود و هم گروه موسیقی برای بچه‌ها برنامه اجرا می‌کند. همه صندلی‌های سالن پر شده‌اند و در جمع بچه‌ها البته تعدادی از خیران هم حضور دارند تا با دیدن لبخندهای کودکان به حالی خوش برسند.

* کار ما شادی آفریدن برای بچه‌هاست

اعضای گروه صندوق مهربانی که دختران و پسران جوانی هستند، لحظه‌ای نمی‌ایستند تا به بچه‌ها خوش بگذرد. در میانه برنامه از بچه‌ها با بسته‌ای شامل میوه‌های شب یلدا پذیرایی می‌شود و بعد هم با خوردنی‌های دیگر و شادی بچه‌ها بیشتر می‌شود.

بعد از چند ساعت اجرای برنامه‌های متنوع سرانجام برنامه‌ها تمام می‌شود و مجالی می‌شود تا با امیرسجاد شجاع، مدیر گروه صندوق مهربانی که کمپین دانشجویی حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، معلولان، سالمندان و همچنین مدارس مناطق محروم است، صحبتی کوتاه داشته باشم. او درباره برگزاری جشن بزرگ یلدا برای کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست، می‌گوید: صندوق ما یک سالی است که شروع به کار کرده است و همه اعضا هم از دانشجویان دانشگاه آزاد، سما، فردوسی و دیگر دانشگاه‌ها هستند. ما در مدت یک سال به دنبال برگزاری جشن هایی برای کودکان بوده‌ایم و خلق شادی برای بچه‌های نیازمند و علت اینکه این جشن هم زودتر از شب یلدا برگزار شد به این دلیل بود که گروه‌هایی که برای اجرای برنامه دعوت شده بودند، بتوانند در کنار بچه‌ها باشند.

*‌ای کاش بیشتر حواسمان به کودکان نیازمند بود

از شجاع درباره پذیرایی از بچه‌ها هم می‌پرسم و می‌شنوم: شادی حق همه بچه‌هاست، حتی آن‌هایی که از لحاظ مالی در خانواده‌های برخوردار زندگی نمی‌کنند و به نظرم باید توجه جامعه به این بچه‌ها بیشتر باشد. برای همین این برنامه شکل گرفت و از بچه‌ها در کنار اجرای برنامه‌های متنوع به لطف چند گروه موسیقی و طنز کودک، با بسته تغذیه شامل انار، موز، هندوانه، نارنگی، ژله و کاپ کیک و شام پذیرایی شد. البته در کنار این پذیرایی که به لطف دوستان خیر و انسان‌های خوش قلب انجام شد به بچه‌ها کلاه و شال گردن و پک‌های آموزشی به عنوان هدیه داده شد.

در راه برگشت به خانه با خودم فکر کردم. حتماً خیرانی که با گروه صندوق مهربانی همکاری کرده‌اند تا شبی متفاوت را برای تعدادی از کودکان شهرمان رقم بزنند و جوانانی که در برگزاری برنامه شرکت کرده‌اند با حالی خوب و خوش به خانه می‌روند و فکر می‌کنم ‌ای کاش بیش از پیش هوای کودکان نیازمند شهرمان را داشته باشیم.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.