صدای قاضی سراج، رئیس کل سازمان بازرسی کشور که مردی متین،راستگو، بی‌حاشیه و دلسوز ملت است، سرانجام درآمد و از بیداد و ظلم و غارتگری گرانفروشان خودرو ناله‌ها کرد.

قدس آنلاین- صدای قاضی سراج، رئیس کل سازمان بازرسی کشور که مردی متین، راستگو، بی‌حاشیه و دلسوز ملت است، سرانجام درآمد و از بیداد و ظلم و غارتگری گرانفروشان خودرو ناله‌ها کرد.

سراج گفت چند ده هزار خودروی ۱۰۰ میلیون تومانی در کشور وجود دارد که قیمتشان افزایش یافته است. بی‌خود می‌کنند قیمت خودرو را گران می‌کنند. پول این خودروها به جیب چه کسانی می‌رود؟

چهار تا پنج هزار خودرو وارد کشور شده که از طریق رانت در دست چهار یا پنج نفر است؛ از سوی دیگر مردم را دعوت به خرید خودروی داخلی می‌کنند.

چند روز پیش خودروی سراتوی داخلی را که در ایران مونتاژ می‌شود ۱۳ میلیون تومان گران کردند! چون مردم اعتراض کردند و یک سازمان نیمه رمق دولتی هم اعتراض کرد جا زدند و قیمت را به حال اول بازگرداندند.

می‌دانید چرا؟ چون سردمداران بی‌لیاقت و تنبل مافیای خودرو مردم راست اراده و بی‌حال و فرمانبر و راضی به هر چه پیش آید می‌دانند، چون مشتی نایب حسین کاشی کت و شلوار پوشیده‌اند که پشتیبان‌های قدرتمندی دارند که به قول آقای منتظری دادستان کل کشور عده‌ای از افراد متنفد و فرزندان و خویشاوندان آن‌ها دست در همه امور انتفاعی غیرقانونی حتی قاچاق دارند.

هر روز بر قیمت فروش اتومبیل‌های خارجی افزوده می‌شود، زیرا دولت هزینه‌ها و مخارج زیادی دارد. با واردکنندگان به توافق رسیدند که اتومبیل سانتافه را که در کشورهای عربی بهایش بین ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان است، ۲۵۰ میلیون تومان در ایران بفروشند! عوارض و مالیات و سود بازرگانی دولت را که هر چند ماه افزوده‌تر می‌شود و به صد درصدد گاهی به صد و چهل درصد می‌رسد، بپردازند و هر اندازه می‌خواهند سود حلال و شرعی به بهای ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومانی اتومبیل افزوده و به جیب بزنند!

نتیجه آن این قیمت‌های باورنکردنی است که وقتی من به اروپایی‌ها و ژاپنی‌ها و کره‌ای هایی که به ایران می‌آیند می‌گویم شاخ درمی‌آورند و با حسرت می‌گویند ایکاش ما واردکننده اتومبیل به ایران بیاییم.

در سال ۱۳۲۶ تنی چند از ایرانیان به یکی از کارخانه‌های اتومبیل سازی آمریکا شکایت کردند که واردکنندگان ایرانی اتومبیل‌های ۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تومانی ساخت آمریکا را قبل از ورود به بهانه پیش فروش بین پسران و دختران و دامادها و عروس‌ها و نوکرها و کلفت‌ها و آشنایان خود فروش صوری کرده و اتومبیل هایی را که در بندر شاهپور (امام خمینی امروز) و بندر خرمشهر تخلیه می‌شوند در انبارهای دور از چشم پنهان کرده به بهانه اینکه خودروها پیش فروش شده از عرضه آن به خریداران واقعی خودداری کرده به مردم مراجعه کنند. نشانی خریداران قلابی را می‌دادند که به آنان مراجعه و با افزودن چند هزار تومان اضافی اتومبیل‌ها را از ایشان خریداری کنند.

کمپانی آمریکایی نماینده‌ای ناشناس به ایران فرستاد. نماینده کمپانی خود را یک تاجر سوئیسی معرفی کرد. درست یک هفته پس از تخلیه محموله جدیدی از خودروها در بندر خرمشهر، به نمایندگی فروش واسطه ایرانی در تهران مراجعه و درخواست کرد یک سواری به او فروخته شود؛ نمایندگی حقه‌باز کمپانی در تهران، یک دلال ایرانی گفت تمام اتومبیل‌های موجود فروخته شده و اتومبیلی نداریم، اگر می‌خواهید شما را به یکی از خریداران سابق معرفی کنیم!

آن مرد آمریکایی سیلی محکمی بر نماینده فروش محصولات کمپانی در ایران زد و بلافاصله خود را معرفی و کارت خویش را نشان داد و چون پیشاپیش به دادستان تهران مراجعه و شکایت کرده بود، نمایندگان دادستان آن فروشنده متقلب را بازداشت و نمایندگی را تعطیل کردند و چند روز بعد که اتومبیل‌ها به تهران رسید از طریق اعلان در جراید و تحت نظر دادستانی اتومبیل‌ها به صورت تشکیل جلسه عمومی به مردم فروخته شد و آن نمایندگی هم سلب الاختیار شد.

شک دارم امروز اگر چنین وضعیتی پیش بیاید. این پنج نفر واردکننده که شنیدم بادیگارد هم دارند آن قدر طعم شیرین گرانفروشی و غارتگری را چشیده‌اند و آن قدر دوست و یار و یاور در میان قاچاقچیانی که آقای دادستان کل به آن‌ها اشاره کرده دارند که اجازه نخواهند داد، اتومبیل محکم و مرغوب و بی‌خطر نصیب مردم شود.

شخصی برایم پیامک فرستاده می‌گویند صد هزار نفر از راه صنعت اتومبیل داخلی روزگار می‌گذرانند و تعطیل شدن این صنعت زندگی آنان را مختل می‌کند، اما شما به من بگویید در کدام کشور جهان ۸۰ میلیون نفر قربانی ۱۰۰ هزار نفر می‌شوند؟

تا کی باید شاهد لت و پار شدن مردم، مردن و زن و کودک و دختر و پسر در جاده‌های ایران باشیم؟ تا کی باید پژو و رنو فرانسه که ضعیف‌ترین صنعت خودروسازی جهان را دارند کشور ما را بچاپند؟ برای چه مدتی سفارش خودرو را قطع کردند که قیمت‌ها و به قول خودشان منصفه شیرین شود؟

دولتی که ادعای پوچ می‌کند، نرخ بنزین فوب خلیج فارس ۲۲۰۰ تومان است و مردم باید ۱۲۰۰ تومان اضافه بابت هر لیتر بنزین بدهند، چرا به مردم راست نمی‌گوید؟ این نرخ دلار ۴۲۰۰ تومان منوط و محدود به ایران است. این نرخ غیرطبیعی حاصل سیاست‌های اقتصادی غلط شماست.

چرا اعراب امارات باید سانتافه ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان سوار شوند، ایرانیان باید پراید فکسنی را ۲۱ میلیون تومان تحویل بگیرند و استفاده کنند؟ چرا صنعت خودروسازی ایران و اتومبیله‌ای معیوب و فکسنی چینی که در اینجا به قیمت خون پدر سازندگان و واردکنندگان عرضه می‌شود باید تا این حد ضعیف و سرافکنده باشد؟

چرا مافیای چاق و فربه و خورده و خوابیده اتومبیل کمی استراحت نمی‌کند و دست از سر ملت ایران برنمی‌دارد؟ من به هر کس از دوستان ایرانی‌ام در خارج بهای خودروهای وارداتی را می‌گویم از آن سوی تلفن صدای قهقهه‌شان بلند می‌شود و فحش‌های قشنگی به این افراد تنبل طماع داده، احساس می‌کنم از ورای چند هزار کیلومتر نگاه عاقل اندر سفیه آنان به من دوخته شده است.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.