گیلان-مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گیلان، درخصوص طرح بزرگ مرکز خدمات درمانی انجمن در مسکن مهر رشت، گفت: با همراهی و مساعدت مسکن و شهرسازی و سازمان بهزیستی در زمینی به مساحت ۵۰۰ مترمربع در مسکن مهر رشت یک مرکز خدمات درمانی در چهار طبقه احداث خواهد شد.

احداث مرکز خدمات درمانی انجمن دیالیز گیلان در مسکن مهر رشت

به گزارش قدس آنلاین، هوشنگ رضوان پناه، مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان گیلان در مورد بیماران دیالیزی، اظهار کرد: در سال ۹۴ تعداد بیماران دیالیزی طبق آمار ۹۰۰ نفر بود ولی همین آمارها نشان می دهد که تا پایان ۶ ماهه اول امسال این رقم به یک هزار و ۸۰ نفر افزایش یافته و این در حالی است که هر بیمار کلیوی پس از ۶ جلسه دیالیز حسب گواهی پزشک کارت دیالیز خواهد گرفت و قطعا آمار این جمعیت بیشتر است.

وی افزود: طی دو سال گذشته برای ۸۴۱ نفر کارت دیالیز صادر شده است که با توجه به اینکه هر بیماری دیالیزی در سال ۶۰ میلیون تومان هزینه برای دولت دارد، در مجموع این ۸۴۱ رقم سنگین و هنگفتی را نشان می دهد لذا اگر با پیشگیری و سایر اقدامات لازم بیماری کلیوی کاهش داده شود با این ارقام پولی می توان در بخش های اشتغال، تولید، بهداشت و درمان، فرهنگ، توسعه راه های کشور، احداث بیمارستان   ها و عمران و آبادانی وارد عمل شد و مجموعه ای از مشکلات را کاهش داد.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گیلان اضافه کرد: پیشگیری و اطلاع رسانی باید جدی گرفته شود. در مباحث اطلاع رسانی حرکت های بسیار خوبی از طریق صدا و سیما و رسانه های گیلان، آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان بهزیستی، استانداری و سایر دستگاه ها آغاز شده است.

رضوان پناه، با اشاره به عوامل بیماری کلیوی حسب نظر پزشکان دیابت، گفت: فشار خون، مصرف بی رویه دارو، دخانیات، مشروبات الکی و عامل ژنتیکی باعث این بیماری می شوند لذا می توان با آزمایشات سالانه از چگونگی روند سلامتی خود با خبر شویم و با رعایت نکات پزشکی به میزان قابل ملاحظه ای از بروز بیماری کلیوی جلوگیری کنیم.

وی در مورد موقعیت دستگاه های دیالیز در گیلان نیز، یادآور شد: هم اکنون علاوه بر بیمارستان رازی رشت که بیماران دیالیزی هفته ای سه بار دیالیز می کنند، دو بخش خصوصی از جمله مرکز دیالیز کاسپین با ظرفیت ۳۰ تخت و مرکز دیالیز کیانمهر با ظرفیت ۱۴ تخت در خدمت بیماران دیالیزی هستند که این دو مرکز هم اکنون بیش از دو سوم از بیماران را بدون پرداخت هیچگونه هزینه   ای دیالیز می کنند.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گیلان ادامه داد: با کمک خیرین و نیکوکاران، هفت دستگاه دیالیز خریداری شد که سه دستگاه به شهرستان آستارا، سه دستگاه به بیمارستان تازه تاسیس رضوانشهر و یک دستگاه به بیمارستان سیاهکل اهدا گردید.

وی با بیان اینکه بین مردم و انجمن پل صداقت ایجاد شده است، تصریح کرد: با افتتاح و راه اندازی دفاتر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی در شهرستان های املش، آستانه اشرفیه و صومعه سرا، در همه شهرستان های تابعه استان گیلان دفاتر و شعبات انجمن فعالیت دارند.

رضوان پناه، درخصوص صندوق های جمع آوری کمک به بیماران، خاطرنشان کرد: از ۵۴ صندوق سال ۹۴، هم اکنون ۸۰۰ صندوق انجمن در سطح استان نصب و علاوه بر آن ۱۰ هزار صندوق کوچک پلاستیکی در بین خانوارها برای جمع آوری کمک های نقدی توزیع شده است.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گیلان، درخصوص طرح بزرگ مرکز خدمات درمانی انجمن در مسکن مهر رشت نیز، متذکر شد: با همراهی و مساعدت مسکن و شهرسازی و سازمان بهزیستی در زمینی به مساحت ۵۰۰ مترمربع در مسکن مهر رشت یک مرکز خدمات درمانی در چهار طبقه احداث خواهد شد. در این مرکز علاوه بر درمانگاه شبانه روزی، فیزیوتراپی و آزمایشگاه، چهار واحد سوئیت برای بیماران دیالیزی از استان و دیگر استان های کشور احداث خواهد شد که ضمن ارائه خدمات لازم به بیماران و نیازمندان برای جوانان منطقه نیز اشتغال ایجاد کند.

وی از دکتر محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خواست تا در احداث این پروژه مردمی انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان گیلان را حمایت کند و یادآور شد: همچنین از دکتر علی نوبخت، عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی به عنوان یار و یاور همیشه همراه انجمن خواستار کمک برای ساخت و ساز، توسعه و تجهیز این مرکز هستیم.

رضوان پناه، ضمن تشکر و قدردانی از استاندار گیلان، خواستار تامین بخشی از هزینه های ساخت و تجهیز مرکز خدمات درمانی مسکن مهر رشت شد.

منبع :ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.