ایلام- مدیرکل هواشناسی استان ایلام گفت: هوای ایلام از اواسط هفته جاری بارانی می شود.

هوای ایلام از اواسط هفته بارانی می شود

یوسف شیخ الملوکی روز شنبه در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه یک توده هوای ناپایدار به آسمان ایلام وارد خواهد شد، اظهارداشت: از اواسط این هفته احتمال بارندگی داریم و امیدواریم که این توده تا رسیدن به مرزهای کشورمان کاملاً تقویت شود و بارندگی خوبی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه بر اساس نقشه ها، این توده تمامی استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد و همه نقاط استان تحت تأثیر بارش قرار می گیرد، افزود: با نفوذ این توده به آسمان ایلام، احتمالاً در ارتفاعات بیش از دو هزار متر، بارندگی به صورت برف باشد، اما در نقاط شهری و ارتفاعات پایین بارش ها بصورت باران خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان ایلام به کاهش بیش از ۵۰ درصد بارندگی در فصل پاییز در کل کشور اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: متأسفانه در فصل پاییز کل کشور با کاهش شدید بارندگی روبرو شد، اما امیدواریم که در فصل زمستان بارندگی ها به حد نرمال زمستانی خود برسد.

گفتنی است پاییز امسال در ایلام یکی از خشک ترین پاییز های چند سال اخیر بود، به گونه ای که تنها یک بار بارش در حد نرمال در استان صورت گرفت و این کاهش بارندگی و افزایش دمای هوا، موجی از نگرانی را در بین کشاورزان و باغداران ایجاد کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.