سنندج- بیشترین مشکل مردم در سقز و سایر جاهای کردستان بیکاری و فقر است، نه نداشتن سینما و تئاتر. وقتی مردم به‌خاطر بیکاری در رنج باشند، سینما و تفریح مشکل آنان را حل نمی‌کند. لطفا بیشتر روی فقر و بیکاری مطلب بنویسید.

مشکل بیکاری است نه سینما

به گزارش قدس آنلاین، بیشترین مشکل مردم در سقز و سایر جاهای کردستان بیکاری و فقر است، نه نداشتن سینما و تئاتر. وقتی مردم به‌خاطر بیکاری در رنج باشند، سینما و تفریح مشکل آنان را حل نمی‌کند. لطفا بیشتر روی فقر و بیکاری مطلب بنویسید.

سیدی-سقز

یاد قنات‌ها قدیم

سنندج در روزگار نه چندان دور شهر چشمه‌ها و قنات‌ها و آب‌های روان بود که در سال‌های اخیر همگی خشک و سرپوشیده و کور شدند. یکی دو  رشته آب قنات که هنوز از دامنه کوه آبیدر و از سمت«تکیه و چمن» به سوی میدان آزادی می‌آید، مسیر آن را به داخل زه فاضلاب می‌رسد (نزدیک میدان آزادی) و می‌رود که این قنات هم خشک و به هرز رود. مسئولین مربوطه با حساسیت به این مورد رسیدگی کنند.

ساکن خیابان آبیدر-سنندج

اطلاع‌رسانی و آموزش اعتیاد

تعداد زیادی از معتادان هر روز در پیاده‌روها پرسه می‌زنند و انگار هر روز هم بیشتر می‌شوند. در شهر تجمع آن‌ها در برخی مسیرهای دبیرستانی و دانش‌آموزان نوعی نگرانی و خطر به‌وجود آورده است. لطفا مسئولین با اطلاع‌رسانی و آموزش مدام در دبیرستان‌ها و جمع‌آوری این معتادان از این مسیرها اقدام نمایند.

صولتی-قروه

آسفالت کنید

خیابان شهیدخالدیان کوچه دانش دوم از انتهای کوچه تا ابتدای آن  گل ولای است و برای خانواده‌ها و سکنه مشکلاتی به بار آورده است.  یکی از ساکن کوچه در یک اقدام خیری با مخارج خودش نخاله زمین کشاورزی را آورده و روی گل و لای پخش کرد،  اکنون که توسط مردم زیر سازی شده است،  حداقل شهرداری کوچه را آسفالت کند.

ساکنان کوچه شهیدخالدیان-دهگلان

خوابگاه و غذای دانشجویی گران شد

از اول سال تحصیلی به عنوان خبری خوش از طرف دانشگاه ما اعلام شد که غذا و خوابگاه  10 درصد گران شده است.   نرخ غذای دانشجویان برای سطح متوسط از ۸۹۰ تومان به ۹۵۰ تومان افزایش یافت.  برای ما که تو شهریه ترم‌هایش‌ ماندیم این گران شدن‌ها خیلی سنگین است.  لطفا مسئولین آموزش عالی چاره‌ای بیندیشند.

یک دانشجو-سنندج

آی آدم‌ها که بر ساحل نشسته...

خواهرم سلامتی‌اش به خطر افتاده و یک توده در شکمش وجود دارد که باید هر چه زودتر عمل شود. هزینه عملش 7 میلیون تومان است که برای خانواده فقیر ما مانند یک کوه است. این موضوع تمام افراد خانواده را نگران کرده است. از مسئولین درخواست دارم در معالجه و درمان مردم در این موقعیت‌ها چاره‌ای بیندیشند و برنامه‌ای داشته باشند.

یک خانم خانه‌دار-سقز

جدول‌های پوسیده

جدول‌های کنار پیاده‌رو  اکثرخیابان‌های شهر سنندج پوسیده‌اند، رنگ و رو رفته و کثیف و سیاه هستند و بیشتر آن‌ها شکسته شده است و بدمنظره و نازیباهستند ، با توجه به این که به چشم می‌آیند  اگر شهرداری یک واحد بازرسی داشته باشد و این گونه ویرانی‌ها را در شهر شناسایی کند، به ترمیم و ساخت آن‌ها می‌رسد.

خوش‌دل-سنندج

زمانی برای ساخت و ساز

برخی از ساختمان‌ها در خیابان‌های اصلی شهر که احداث و یا تعمیر می‌شوند، مانند ساختمان بانک سپه و خیابان فلسطین و سیدقطب  پیاده‌رو را کاملا گرفته‌اند و داربست زده‌اند، مردم از خیابان می‌گذرند، لااقل در این ساخت و سازها سرعت عمل بیشتر داشته باشند و شهرداری چرا زمان‌بری این تغییرات را اعلام نمی‌کند که شهر از ریخت نیفتد؟

یک شهروند-سنندج

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.