کرج- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه انباشت زباله ها در منطقه ویژه اقتصادی مشکل بزرگی محسوب می شود گفت: فرودگاه بین المللی پیام با وجود این مشکلات استاندارد نیست.

انباشت زباله فرودگاه بین المللی «پیام »را غیر استاندارد کرده است

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین  محمد جواد آذری جهرمی درچهل و هشتمین جلسه اقتصاد مقاومتی البرز که صبح امروز شنبه در برگزار شد با بیان اینکه گزارش جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی استان البرز در حال مطالعه است اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد برنامه های اقتصاد مقاومتی شبیه یکدیگر است و این مشکل تنها به استان البرز اختصاص ندارد لذا برنامه ها باید هدفمند اجرایی شود.

آذری جهرمی با بیان اینکه بایستی به لحاظ وجود استعدادهای بی نظیر در استان بهتر از گذشته فعالیت کرد افزود:  ۸۴۹ نفر میزان تراکم جمعیت در البرز است و این مهم علی رغم ایجاد مشکل فرصت نیز محسوب می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه گفت:  باید تکلیف قاچاق در بخش مصرف در جلسات اقتصاد مقاومتی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان طالقان قطب گردشگری در استان البرز محسوب می شود در صورتی که هیچ زیرساختی اقامتی و حتی یک سرویس بهداشتی در این منطقه برای گردشگران ایجاد نشده است. تاکید کرد:۱۴۰ درصد پیشرفت برنامه های اقتصاد مقاومتی در حالی گزارش شده که پیشرفت چندانی در روستاهای استان مشاهده نمی شودِ.

وی در ادامه گفت:در کمربندی کرج به علت ترافیک بنزین و سرمایه کشور هدر می رود  ورفع معضل حمل و نقل در جلسات اقتصاد مقاومتی اثرات مثبت اقتصادی و محیطی زیستی در استان را به همراه خواهد داشت.

آذری جهرمی در ادامه گفت: موانع دست و پا گیر را باید در تولیدبرداشت و  برنامه ریزی مدون در بخش های مختلف داشته باشیم.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه متاسفانه از ظرفیت بخش کشاورزی در کشور به نحو احسن استفاده نمی شود گفت:  مباحثی چون تغییر کاربری اراضی کشاورزی و توجه به اقتصادی بودن زمین از موارد حائز اهمیت است.

آذری جهرمی تصریح کرد: : برنامه هایی که هیچ ربطی به اقتصاد مقاومتی ندارد نباید مورد قبول واقع شود، بدون شک هیچ برنامه خوبی غیرفعال باقی نخواهد ماند.

وی با ببان اینکه  تهیه بسته های فرهنگی  مقوله مهمی است که باید در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی مورد توجه مسئولان قرار گیرد افزود: نیروی انسانی، صنعت، کشاورزی و گردشکری از نعمت های الهی بیشماری است که در استان وجود دارد وباید با برنامه ریزی دقیق از این موهبت ها استفاده کرد.

آذری جهرمی گفت: مهم ترین پروژه اقتصاد مقاومتی در استان طرح کریدور فناوری اطلاعات در منطقه ویژه اقتصادی پیام است و فاز نخست این پروژه اجرایی شده و بنا است ظرف ۹ ماه فاز دوم نیز انجام شود.

وی در پایان تصریح کرد: البرز استان ییلاقی وخوب برای مردم محسوب می شودو به نظرم یکی از موانع بزرگی که باعث شده از این ظرفیت استفاده نشود مشکلات راه و ترافیک آن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.