کرج- استاندار البرز با بیان اینکه تراکم جمعیتی البرز ۱۹ برابر متوسط کشوری است گفت: سقف اعتبارات تسهیلات پرداختی به بالای ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است و سهمیه پیش بینی اشتغال به ۴۵ هزار شغل ارتقاء پیدا کرده است.

تراکم جمعیتی البرز ۱۹ برابر متوسط کشوری است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد علی نجفی صبح شنبه درجلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که با حضوروزیرارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد افزود:تراکم جمعیتی شهر کرج به ۸۹۱ می رسد که ۱‌۹ برابر متوسط کشور است و همین امر نگاه ویژه ای را می طلبد.

وی در ادامه نرخ رشد سالانه جمعیت در کشور را زیر یک درصد و گاهی منفی دانست و گفت: این آمار در البرز  به ۳ درصد می رسد ضمن آنکه  سرانه فضای آموزشی کشور بالای ۵ مترمربع است اما در البرز به ۲/۵ متر می رسد.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه شرایط البرز وتهران به یکدیگرپیوند دارد تصریح کرد: زیبنده شهر کرج و استان البرز نیست که با چنین محدودیت هایی مواجه باشد، کرج و تهران  از گذشته تا امروز جدا نشدنی بوده اند و باید  به نیازهای این استان نیز توجه شود.

نجفی  با اشاره به اینکه البرز در مسیر ۱۴ استان مواصلاتی کشور قرار دارد گفت: پیگیری تکمیل راه ها و آزاد راه های شمالی و بزرگراره همت به سرعت در حال انجام است و می طلبد که از منظر ملی نیز نگاه ویژه ای به این استان صورت گیرد.

وی با بیان اینکه یکی ازدغدغه های استان انتقال زندان ها است گفت: وجود دو زندان ملی در البرز در این استان مشکل ساز شده است و در بحث انتقال زندان ها باید به این استان کمک شود.

نجفی در ادامه گفت: در تحقق تصمیمات ستاد اقتصاد مقاومتی همه قوا کمک کنند و در سه ماه اخیر استان البرز در این بخش فعال تر از گذشته بوده است  و کارگروه اشتغال و رفع موانع تولید نیز به کمک استان آمده است.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: سقف اعتبارات تسهیلات پرداختی طی این مدت  بالای ۴۰۰ میلیارد رسیده است گفت:  سهمیه پیش بینی شغل نیز به ۴۵ هزار شغل ارتقا پیدا کرده است.

 نجفی تامین ارزاق و آذوقه انبارهای پشتیبانی استان هنگام وقوع زلزله، محدودیت شعاع ۱۲۰ کیلومتر برای توسعه صنایع و سرمایه گذاری، تحقق ماده ۱۱۰ قانون مالیات و لزوم نگاه مالیاتی کشور به تولید کننده در راستای تصمیمات ستاد اقتصاد مقاومتی را از مهمترین دغدغه های کنونی دانست وافزود: باید در اقتصاد مقاومتی تمرکز بر تولید  واشتغال باشد.

استاندارالبرز همچنین با اشاره به بحث مسافری شدن فرودگاه پیام نیز گفت: انتظار می رود این موضوع از سوی وزارت ارتباطات با حفظ زیرساخت ها مورد پیگیری قرار گیرد چرا که  به ایجاد فرصت های شغلی منتهی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.