رشتخوار-امام جمعه جنگل خطاب به مسئولین خواستار رسیدگی به وضعیت منطقه محروم جنگل که ۱۹ روستا؛ یک شهر و دو دهستان را در بر دارد شد.

امام جمعه جنگل خواستار رفع مشکلات این بخش شد

حجت الاسلام روح الله توکلی درگفت وگو باقدس آنلاین گفت: سه راهی جنگل شهرستان رشتخوار بخاطر تصادفات زیاد و تردد بالا نیاز به آسفالت مجدد دارد.

وی با اشاره به این که ۱۰ سال از ارتقاء جنگل به شهر می گذارد گفت: هنوز محور جنگل به تربت حیدریه محور روستایی محسوب شده و از اعتبارات اندک برخوردار است و نیاز به آسفالت و روکش  دارد.
وی با انتقاد از بانک ها در ارائه تسهیلات به مردم بخش جنگل  شهرستان رشتخوار گفت:سخت گیری و کارشکنی بانکهای عامل تربت حیدریه برای تسهیلات افراد تحت پوشش  کمیته امداد شهرستان رشتخوار و غیر قانونی بودن درخواست سه ضامن معتبر برای یک وام ناچیز افراد تحت پوشش این نهاد حمایتی را می آزارد و نمی توانند وام کم خود را از بانک ها بگیریند که این روند باید تسهیل شود.
حجت الاسلام توکلی خاطر نشان کرد:از انجا که  سال جاری اقتصاد مقاومتی اشتغال و تولید اقدام و عمل است چرا  بانک ها سخت گیری می کنند.

وی خطاب به بانک ها در شهرستان رشتخوار و تربت حیدریه گفت:به آنها که میلیارد ها تومان از بانک ها وام  بر می دارند سخت گیر کنید و وثیقه معتبر بگیرید نه از یک فرد محروم و مستضعف.
امام جمعه جنگل هم خواستار افزایش گشت های انتظامی و بسیجیان در منطقه جنگل  جهت جلو گیری از سرقت های مکرر در چاههای عمیق جنگل و شهرجنگل شد.

توکلی نسبت به عملکرد آب شهری  و روستایی شهرستان رشتخوار در خصوص عدم پاسخگو بودن برای تعرفه های سنگین آب در شهرستان و تبصره ۳ در قبض ها  انتقاد کرد و  خواستار لغو تعرفه های سنگین آب در این منطقه محروم  شد.

وی با ذکر این که روستاهای بخش جنگل خصوصا چهار ده از  امکانات رفاهی شامل آب شرب سالم، گاز و حتی دسترسی مخابراتی محرومند گفت: کمبود امکاات رفاهی باعث مهاجرت از این منطقه شده، اما بسیاری از خانوارهای روستا علیرغم نبود امکانات رفاهی و بهداشتی و نداشتن کار و امکان معیشت همچنان در محل فعلی زندگی خود مانده اند.

 توکلی اظهار داشت:نبود امکانات رفاهی در این روستاها ی کوچک و محروم، سبب محرومیت تحصیلی در بین کودکان و جوانان روستا و فقر فرهنگی و... شده است.

رشتخوار خراسان رضوی دارای دو شهر ۶۵ روستا ۴ دهستان است که بخش جنگل با مرکز شهرستان ۱۲۰ کیلومتر فاصله دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.